کد خبر: ۲۴۶۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - 2019November 25
فعالیت مرکز ناباروری و ارائه خدمات درمانی به خانواده های نابارور در هرمزگان، یکی از گام های بسیار بلند در حوزه سلامت استان محسوب می شود که می تواند منشا خیر و برکت زیادی باشد
شفا آنلاین>سلامت>رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان وزارت بهداشت در همایش درمان ناباروری که با حضور دکتر فرشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و جمعی از معاونین، مدیران، کارکنان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و جمعی از خدمت گیرندگان این استان برگزار شد، گفت: بذر امید در درمان ناباروری در استان هرمزگان جوانه زد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر مهدی شادنوش، رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت در این همایش که همزمان  با تولد نخستین نوزاد با روش لقاح مصنوعی در هرمزگان بود، گفت: حضور ما در کنار قلب تپنده ایران، خلیج همیشگی فارس، بسیار وجدآور و سرشار از انرژی و پیام های متفاوت است و امروز که می بینیم مجموعه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به این توانمندی و اثربخشی رسیده این هیجان و اثر مثبت چندین برابر می شود.

دکتر شادنوش بیان کرد: فعالیت مرکز ناباروری و ارائه خدمات درمانی به خانواده های نابارور در هرمزگان، یکی از گام های بسیار بلند در حوزه سلامت استان محسوب می شود که می تواند منشا خیر و برکت زیادی باشد.

وی تصریح کرد: بررسی های ما نشان می دهد که فعالیت این مرکز در یکسال اخیر با ضریب موفقیت 32 درصد، بسیار بالا است و با استاندارد های جهانی برابری می کند.

دکتر شادنوش افزود: مردم می توانند با خیالی آسوده از خدمات این مرکز بهره مند شوند و برای دریافت این گونه خدمات رنج سفر و رفتن به استانهای دیگر و مرکز کشور را نداشته باشند. آنچه که امروز شاهد آن هستیم، انجام 36 باروری موفق در این مرکز است و یقینا با توسعه زیر ساختها و امکانات بیشتری که در اختیار این مرکز قرار خواهد گرفت، شاهد روند رو به رشد و تاثیر گذاری بیشتر در موضوع جمعیت استان در آینده خواهیم بود.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت موضوع فرزند آوری، ابراز کرد: برای خانواده هایی که سالها در انتظار داشتن فرزند هستند و قادر به باروری نیستند  و فشار های روانی زیادی بابت نبود فرزند از طرف جامعه به آنها منتقل می شود؛ از این پس با عنایت خداوند متعال و فرصتی که به ما عطا کرده و با بهره گیری از علم روز می توانیم این مشکلات را از سر راه برداریم. باید به خود ببالیم که چه توجه ویژه ای از طرف خداوند شامل حال ما شده است.

دکتر شادنوش اظهار کرد: معتقدیم که ثروتمند بودن به داشت پول زیاد نیست؛ بلکه ثروتمند بود به این است که چقدر بتوانید در محیط موثر باشید و با تاثیر خود در جامعه باعث شادی دل هم نوع خود شوید.

وی نقش علم و آگاهی و فرهنگ سازی عمومی را در داشتن جامعه ای پویا و موفق مهم برشمرد و تصریح کرد: راه نجات مملکت افزایش آگاهی، ارتقای دانش و درک و دیدگاه مردم جامعه است؛ استفاده از علم، فرهنگ و هنر برای رسیدن به جامعه ای سالم و پویا زمینه گره گشایی از کار مردم است.

دکتر شادنوش بیان کرد: خوشحالیم که با توانمندی مدیران امروز در هرمزگان شاهد موفقیت های خوبی در عرصه ناباروری هستیم و  وزارت بهداشت در این زمینه حمایت های ویژه ای در راستای درمان ناباروری در هرمزگان خواهد داشت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: