کد خبر: ۲۴۶۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - 2019November 24
بر اساس برنامه زمانی اعلام‌شدهِ آزمون‌های سراسری سال ۹۹، ثبت‌نام آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۹۹ از چهارشنبه ۶ آذر آغاز می‌شود
شفا آنلاین>اجتماعی>علاقمندان به شرکت در آزمون دوره دکتری تخصصی ۹۹ باید از تمامی شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام آگاهی داشته باشند.

به گزارش شفا آنلاین، بر اساس برنامه زمانی اعلام‌شدهِ آزمون‌های سراسری سال ۹۹، ثبت‌نام آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۹۹ از چهارشنبه ۶ آذر آغاز می‌شود و داوطلبان تا سه شنبه هفته بعد یعنی ۱۲ آذر فرصت دارند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور در این آزمون ثبت‌نام کنند. این آزمون در روز جمعه ۹ اسفند ۹۸ برگزار می‌شود.

سازمان سنجش آموزش کشور برای علاقه‌مندان به تحصیل در مقطع دکتری، هر ساله در سراسر کشور به طور هماهنگ آزمون ورودی این دوره را برگزار می‌کند. به دلیل ادغام آزمون دکتری دانشگاه‌های سراسری و دانشگاه آزاد، داوطلبان هر دو گروه فقط در یک آزمون که در نهم اسفند ۹۸ برگزار می‌شود شرکت خواهند کرد.

علاقه‌مندان به شرکت در آزمون دوره دکتری تخصصی ۹۹ باید از تمامی شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام آگاهی داشته باشند.

در این گزارش به بیان شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۹۹ می‌پردازیم.

برای شرکت در آزمون دکتری تخصصی ۹۹، داوطلبان باید دارای تمامی شرایط عمومی و اختصاصی به شرح ذیل باشند و همچنین داوطلبان آقا از لحاظ مقررات وظیفه عمومی منعی نداشته باشند.

شرایط عمومی داوطلبان:

اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان مطرح شده در قانون اساسی کشور.

ملتزم بودن نسبت به احکام عملی اسلام (انجام واجبات و پرهیز از محرمات).

عدم کینه و دشمنی نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران.

نداشتن سابقه عضویت در ساواک و فرماسونری.

عدم فساد اخلاقی.

عدم شهرت به انجام اعمال خلاف شئون شغلی و تحصیلی در طول تحصیل یا زمان اشتغال.

شرایط اختصاصی داوطلبان

شرکت کنندگان باید دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکترای حرفه‌ای یا دانشجوی سال آخر کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه‌ای باشند.

فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه که مدرک آن‌ها توسط یکی از حوزه‌های علمیه قم یا خراسان صادر شده است و دوره‌ی سطح سه خود را گذرانده اند یا حداکثر تا تاریخ ۹۹/۶/۳۱ فارغ التحصیل می‌شوند در این صورت می‌توانند، در یکی از کد رشته محل‌های مربوط به علوم انسانی در آزمون دکتری ۹۹ شرکت کنند.

داوطلبانی که در مقطع دکتری تخصصی مشغول به تحصیل هستند در صورت عدم انصراف از تحصیل تا پایان مهلت ثبت نام کنکور دکتری ۹۹، مجاز به شرکت در این آزمون نمی‌باشند.

با توجه به مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، پذیرفته شدگان نهایی در دوره‌های روزانه آزمون دکتری سال ۹۸، حتی در صورت عدم ثبت نام یا انصراف از رشته قبول شده، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری تخصصی ۹۹ نمی‌باشند.

متقاضیان فارغ التحصیل می‌بایست هنگام ثبت نام معدل دوره‌ی کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترای حرفه‌ای خود در فرم تقاضانامه وارد نمایند.

داوطلبانی که دانشجوی سال آخر مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری هستند و حداکثر تا تاریخ ۳۱ بهمن ماه ۹۸ فارغ التحصیل می‌شوند، در هنگام دریافت کارت ورود به جلسه باید معدل فارغ التحصیلی خود را وارد کنند.

دانشجویانی که تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ فارغ التحصیل می‌شوند باید در هنگام دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری میانگین نمرات واحد‌های درسی گذرانده شده خود را وارد نمایند.

سپردن تعهد خدمت توسط پذیرفته شدگان دوره روزانه برابر طول مدت تحصیل دکتری (تا در صورت نیاز، در محلی که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معرفی می‌کند مشغول به کار شوند.)

متناسب بودن رشته امتحانی منتخب داوطلب با رشته تحصیلی در دوره‌ی کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای.

متقاضیانی که معدل آن‌ها کمتر از ۱۴ می‌باشد حق ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری ۹۹ را ندارند.

عدم منع از لحاظ مقررات نظام وظیفه برای شرکت کنندگان مرد در آزمون دکتری ۹۹

عدم مشکل از منظر طرح تعهد خدمت برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته‌های پزشکی.

ثبت نام آزمون دکتری سراسری به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انجام می‌گیرد. داوطلبان واجد شرایط باید ابتدا مدارک ثبت نام آزمون دکتری را آماده کرده و سپس برای تکمیل فرم تقاضانامه خود اقدام کنند.
 
نکته:
در هنگام ثبت نام آزمون دکتری تخصصی سال ۹۹، چنانچه داوطلب حقایق را کتمان کند و یا واجد یکی از شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام نباشد، در هر مرحله‌ای از آزمون (ثبت نام، شرکت در آزمون، پذیرفته شدن و یا حین تحصیل در دانشگاه و …) محروم خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: