کد خبر: ۲۴۶۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - 2019November 24
سیستان و بلوچستان به سبب موقعیت خاص جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی چند کشور بویژه ۲ کشور نیازمند به خدمات بهداشتی درمانی، ظرفیت بسیار خوبی برای پذیرش بیماران خارجی دارد
شفا آنلاین>سلامت>مسئول گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: بیش از ۱۴ هزار بیمار خارجی امسال در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی زیرپوشش این دانشگاه پذیرش و مداوا شدند.

به گزارش شفا آنلاین، سید رفیع حسینی روز یکشنبه اظهار داشت: سیستان و بلوچستان به سبب موقعیت خاص جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی چند کشور بویژه ۲ کشور نیازمند به خدمات بهداشتی درمانی، ظرفیت بسیار خوبی برای پذیرش بیماران خارجی دارد.

وی افزود: ۸۵ درصد بیماران پذیرش شده خارجی این مدت در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را اتباع کشور افغانستان تشکیل می دهند.

مسئول گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان افزود: اتباع کشورهای پاکستان، عمان، امارات، عراق و قطر از دیگر بیماران خارجی بیمارستان های این دانشگاه در این مدت بوده‌اند.

حسینی بیان کرد: سه بخش گردشگری سلامت، تندرستی و درمانی از جمله ظرفیت ها و توانمندی های ارزشمند و بی نظیر سیستان و بلوچستان است که می تواند زمینه ساز جذب توریست و رونق و توسعه منطقه شود.

وی تاکید کرد: این استان پهناور با توجه به موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی کشورهای افغانستان، پاکستان، حوزه دریای عمان و وجود ظرفیت ها و زیرساخت های لازم از جمله دانشگاه‌های علوم پزشکی، بیمارستانهای متعدد، مرکز بزرگ چشم پزشکی و از همه مهمتر نیروهای متخصص و فوق تخصص آمادگی جذب توریست در سه بخش گردشگری سلامت را دارد و می تواند دروازه ورودی و خروجی مهمی برای این حوزه باشد.

مسئول گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان افزود: چشم پزشکی، انکولوژی و رادیوتراپی، درمان ناباروری، جراحی پلاستیک و ترمیمی، گوش و حلق و بینی، تشخیص قبل از تولد تالاسمی، تحقیق و درمان بیماری های عفونی و گرمسیری از مهمترین محورهای توسعه گردشگری سلامت در این دانشگاه است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: