کد خبر: ۲۴۶۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - 2019November 24
او مدرک کارشناسی ارشد را در رشته مهندسی مکانیک، دکترا پزشکی و فوق‌تخصصی جراحی قلب را از کانادا می‌گیرد. البته دوران حضور در کانادا برای او چندان ساده نبود و علاوه بر یادگیری زبان و تحصیل شبانه‌روزی حتی مجبور به کار به عنوان یک ظرف‌شور بود.
شفاآنلاین >سلامت>اجتماعی >پزشکی >توفیق موسیوند در سال ۱۳۱۵ در روستای ورکانه همدان به دنیا آمده و تا ۱۴ سالگی چوپانی می‌کرده است. او برای درس خواندن هر روز از روستا تا شهر می‌رفته و بعدتر در دانشگاه تهران و در رشته مهندسی کشاورزی قبول می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین ،او مدرک کارشناسی ارشد را در رشته مهندسی مکانیک، دکترا پزشکی و فوق‌تخصصی جراحی قلب را از کانادا می‌گیرد. البته دوران حضور در کانادا برای او چندان ساده نبود و علاوه بر یادگیری زبان و تحصیل شبانه‌روزی حتی مجبور به کار به عنوان یک ظرف‌شور بود.

پروفسور موسیوند اختراعات مختلفی از جمله تشخیص DNA انسان از طریق اثر انگشت، بای‌پس قلبی ریوی و تشخیص پزشکی از راه دور را به نام خود ثبت کرده‌ است، اما شاید مهم‌ترین آن‌ها این باشد که با تلفیق علوم مهندسی و پزشکی به دانش نوینی در ارتباط با اعضای مصنوعی، دست پیدا می‌کند که در نهایت منجر به ساخت اولین قلب مصنوعی جهان می‌شود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: