کد خبر: ۲۴۶۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 21
بهتر است مبتلایان به بیماری دیابت روزانه از تخم کتان استفاده کنند. می‌توانند روزانه یک تا ۲ قاشق چای‌خوری دانه کتان آسیاب شده را به غذا‌های خود اضافه و میل کنند. تخم کتان با داشتن لیگنان سبب کاهش قند خون می‌شود و امگا ۳ موجود در تخم کتان نقش موثری در تنطیم کلسترول خون دارد.
شفاآنلاین>سلامت>یک محقق و پژوهشگر گفت: تخم کتان حاوی امگا ۳ است که مصرف آن هنگام آلودگی هوا بیشتر توصیه می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین،حیدر عظمایی، درباره فوائد تخم یا دانه کتان اظهار کرد: تخم کتان دو نوع دارد که معمولاً به رنگ‌های  قهوه‌ای و طلایی است. تخم کتان حاوی  امگا ۳ است که مصرف آن هنگام آلودگی هوا بیشتر توصیه می‌شود، زیرا وجود امگا ۳ در دانه‌های کتان به بهبود عملکرد سیستم قلبی و عروقی، نفس کشیدن راحت بیشتر کمک می‌کند. تخم کتان نقش موثری در کاهش فشار خون هم دارد.

 وی در ادامه افزود: بهتر است مبتلایان به بیماری دیابت روزانه از تخم کتان استفاده کنند. می‌توانند روزانه یک تا ۲ قاشق چای‌خوری دانه کتان آسیاب شده را به غذا‌های خود اضافه و میل کنند. تخم کتان با داشتن لیگنان سبب کاهش قند خون می‌شود و امگا ۳ موجود در تخم کتان نقش موثری در تنطیم کلسترول خون دارد.

عظمایی بیان کرد: دانه کتان سرشار از فیبر‌های محلول و نامحلول است و به همین علت تاثیر چشمگیری در رفع یبوست دارد. مبتلایان به یبوست مزمن باید یک قاشق چای‌خوری دانه کتان را شب در یک لیوان آب خیس و صبح روز بعد آن را میل کنند. همچنین این افراد می‌توانند ۲۰ گرم تخم کتان را در یک لیتر آب بریزند و ۵ دقیقه آن را بجوشانند و سپس محلول را صاف و روزانه ۲ بار (صبح و شب) پس از غذا یک فنجان از این جوشانده را میل کنند. دانه کتان ۳ روز پس از مصرف اثر خود را می‌گذارد.

محقق و پژوهشگر گفت: افراد می‌توانند با مصرف  تخم کتان به طور  منظم از ابتلا به گُرگرفتگی را در دوران یائسگی کاهش دهند. تخم کتان سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ است. امگا ۳ در درمان و رفع لکه‌های قهوه‌ای پوست که بر اثر افزایش سن ایجاد می‌شود، موثر است. یک قاشق پودر تخم کتان را در قوری بریزید و سپس به آن، آب با دمای ۷۰ یا ۸۰ درجه سانتی‌گراد اضافه کنید و بگذارید ۳۰ دقیقه به خوبی دم بکشد.

وی متذکر شد: مصرف روزانه یک تا ۲ قاشق غذاخوری تخم کتان برای بیماران قلبی مفید است. زنان باردار، شیرده و مبتلایان به سندرم روده تحریک‌پذیر باید از مصرف دمنوش تخم کتان خودداری کنند و اشخاصی که مشکلات التهابی روده مانند بیماری کرون دارند نیز باید در استفاده از این دمنوش احتیاط کنند؛ مصرف دمنوش تخم کتان در مبتلایان به سندروم تخمدان پلی کیستیک، آندومتریوز و فیبروئید ممنوع است.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: