کد خبر: ۲۴۶۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۲ - ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 20
بالا بودن سن، بارداری، کودک بودن، سیگار کشیدن، دیابت و ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن افراد را زود‌تر به عفونت سینه مبتلا می‌کند و در صورتی احساس منگی، بالا آوردن خون، ادامه پیدا کردن سرفه بیش از ۳ هفته، نفس تند، تنگی نفس و تب بالا برای بهبود درمان خود حتماً به پزشک مراجعه کنید
شفاآنلاین>سلامت>عفونت سینه به علت ورود ویروس‌ها و باکتری‌های گوناگون به داخل بدن رخ می‌دهد.

به گزارش شفاآنلاین، یکی از بدترین انواع عفونت‌ها، عفونت سینه است که نفس کشیدن را سخت و آن را به یک معضل بزرگ و جدی برای شما تبدیل می‌کند.
 
عفونت سینه به علت ورود ویروس‌ها و باکتری‌های گوناگون به داخل بدن است و سرفه‌های خلط دار، خس خس سینه، بالا آوردن ترشحات زرو و سبز رنگ، احساس تنگی نفس، تب، سردرد، درد‌های عضلانی، احساس ضعف و خستگی از علائم ابتلا به آن ویروس است.
 
بالا بودن سن، بارداری، کودک بودن، سیگار کشیدن، دیابت و ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن افراد را زود‌تر به عفونت سینه مبتلا می‌کند و در صورتی احساس منگی، بالا آوردن خون، ادامه پیدا کردن سرفه بیش از ۳ هفته، نفس تند، تنگی نفس و تب بالا برای بهبود درمان خود حتماً به پزشک مراجعه کنید. 

عفونت سینه معمولاً در بازده زمانی هفت تا ده روزه بهبود پیدا خواهد کرد و سرفه زدن‌های آن معمولاً تا ۳ هفته طول می‌کشد. تجمع باکتری در خون، مایعات در ریه و آبسه ریه ممکن است عوارض ناشی از عفونت سینه باشد.

خواب کافی
در صورت دچار شدن به عفونت سینه، حتماً استراحت کافی را در برنامه روزانه خود برای بهبود وضعیت جسمانی قرار دهید، در غیر این صورت روند درمان بیماری شما طولانی‌تر خواهد شد.

نوشیدن آب

افراد مبتلا به عفونت سینه به علت استفراغ و تب شدید آب بدنشان کم می‌شود و بهتر است با نوشیدن آب ولرم بهبود خود را سرعت ببخشند.

استفاده از دستگاه بخور

با قرار دادن یک دستگاه رطوبت ساز در منزل به مرطوب نفس کشیدن‌های خود در خواب کمک می‌کند تا سریع‌تر عفونت سینه شما بهبود یابد. پیشنهاد ما به شما در صورت استفاده از این دستگاه تمیزکردن‌های مرتب آن است، در غیر این صورت باکتری‌ها و قارچ‌های موجود در آن وضعیت جسمی شما را بدتر خواهد کرد.

نوشیدن چای مولین

متخصصان طب سنتی برای درمان بیماری‌های تنفسی، نوشیدن چای مولین را برای بیماران به شدت پیشنهاد می‌کنند چراکه گیاه مولین به دلیل ماده ساپونین در خود، به رقیق شدن خلط کمک خواهد کرد.

نرم کردن ترشحات ریه

اگر عفونت سینه حال شما را به وضعیت بدتری دچار کرد از اعضای خانواده خود بخواهید تا به پشتتان بزند یا ماساژور را برای نرم کردن سینه در پشتتان بگذارد.
 
از طریق روش‌هایی مانند خوب شستن دست‌ها قبل از مصرف غذا، رژیم غذایی سالم، پرهیز از مصرف سیگار و واکسن زدن، از ابتلا به عفونت سینه و بیماری‌های گوناگون پیشگیری کنید.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: