کد خبر: ۲۴۶۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 20
از سال ۱۹۸۸ موارد جهانی ابتلا به بیماری فلج اطفال بیش از ۹۹ درصد کاهش پیدا کرده اما نوع یک این ویروس همچنان در پاکستان و افغانستان شیوع دارد
شفا آنلاین>سلامت>دولت‌ها و سازمان‌های بشردوستانه متعهد شدند تا ۲.۶ میلیارد دلار به برنامه ریشه‌کنی جهانی فلج اطفال کمک کنند.

به گزارش شفا آنلاین، دولت‌ها و سازمان‌های بشردوستانه تعهد کرده‌اند تا به اجرایی شدن برنامه ریشه‌کنی جهانی فلج اطفال که چندین دهه‌ زمان برده تا به مراحل آخر نزدیک شود ۲.۶ میلیارد دلار کمک کنند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در اطلاعیه‌ای اعلام کرده‌است این بودجه سالانه برای مصون ساختن ۴۵۰ میلیون کودک در برابر بیماری فلج اطفال مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

«تدروس آدهانوم قبریسوس»، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: با مصون شدن تمامی کودکان در برابر این بیماری ویروسی، تحقق برنامه جهانی ریشه‌کنی فلج اطفال ممکن می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت ماه گذشته از "گامی تاریخی" در مقابله با ریشه‌کنی فلج اطفال خبر داد و تایید کرد از سه نوع ویروس فلج اطفال دومین مورد آن نیز در جهان ریشه‌کن شده‌است.

از سال ۱۹۸۸ موارد جهانی ابتلا به بیماری فلج اطفال بیش از ۹۹ درصد کاهش پیدا کرده اما نوع یک این ویروس همچنان در پاکستان و افغانستان شیوع دارد. در سال جاری ۱۰۲ مورد ابتلا به این ویروس گزارش شده‌است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: