کد خبر: ۲۴۶۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 20
این علائم در برخی افراد بروز پیدا می کند اما همه این علائم به معنای وجود سرطان نیست و برخی بیماری های دیگر نیز این علائم را دارند
شفا آنلاین>سلامت>متخصص بیماری های گوارش گفت: دردهای سر دل، کاهش وزن و گیرکردن غذا در زمان بلع از علائم سرطان معده است؛ مدفوع سیاه رنگ که نشان دهنده خونریزی از معده است نیز از نشانه های سرطان معده به شمار می رود که البته این علائم می تواند دلایل دیگری هم داشته باشد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر علیرضا دلاوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این علائم در برخی افراد بروز  پیدا می کند اما همه این علائم به معنای وجود سرطان نیست و برخی بیماری های دیگر نیز این علائم را دارند.

وی اضافه کرد: راه پیشگیری از سرطان معده، تغذیه مناسب، پیشگیری از چاقی و شیوه مناسب زندگی است و در مواردی که علائم خطر وجود دارد، در اسرع وقت باید به پزشک متخصص مراجعه کرد.

تاثیر ژنتیک در بروز سنگ‌های صفراوی

متخصص بیماری های گوارش گفت: بیماری های صفراوی انواع متعددی دارد اما سنگ های صفراوی و پولیپ های  صفراوی از شایع ترین آنها به شمار می رود.

دلاوری اضافه کرد: بسیاری از اوقات سنگ های صفراوی در فرد موارد علامتی ایجاد نمی کنند؛ سنگ های صفراوی ممکن است متعدد باشند و اندازه های مختلف دارند.

وی گفت: بر اساس علائم بالینی، سن فرد و درد تصمیم به برداشتن سنگ ها می شود. گاهی ممکن است بیماران سنگ صفرا داشته باشند اما لازم نباشد سنگ ها را حتی تا آخر عمر بردارند. برخی اوقات افراد برخی دردهای شکمی را به سنگ صفراوی ربط می دهند که شرایط خاص و شرح حال خاص دارد.

دلاوری یادآور شد: عوامل ژنتیک، بعضی هورمون ها و بارداری در بروز سنگ های صفراوی تاثیرگذار است و مسائل تغذیه ای در این قضیه چندان تاثیرگذار نیست.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: