کد خبر: ۲۴۶۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 20
در بسیاری از سنجه‌ها و شاخص‌های جهانی، سهم بزرگی از عفونت های ناشی از مرگ و میر در نوزادن و کودکان زیر پنج سال متعلق به بیماری های عفونی است
شفا آنلاین>سلامت>سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: طبق آمار جهانی، بیماری‌های عفونی ۸۰ درصد مرگ‌ و میر کودکان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش شفا آنلاین، علی رضا زالی، در پانزدهمین همایش انجمن عفونی کودکان ایران، با اشاره به اینکه عفونت اطفال به‌عنوان یکی از بیماری‌های جدی در سراسر دنیا موردتوجه است، خاطرنشان کرد: در بسیاری از سنجه‌ها و شاخص‌های جهانی، سهم بزرگی از عفونت های  ناشی از مرگ و میر در نوزادن و کودکان زیر پنج سال متعلق به بیماری های عفونی است.

وی با بیان اینکه طبق آمار جهانی، بیماری‌های عفونی  ۸۰ درصد مرگ‌ومیرها در کودکان را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: خوشبختانه با کمک دستان توانمند متخصصان عفونی اطفال در کشور و طراحی و اجرای برنامه‌های بهداشتی، سیمای مرگ‌ومیر کودکان چهره بهتری به خود گرفته و این آمار در کشور به شکل مطلوبی از شاخص‌های جهانی پیشی گرفته است.

زالی، افزایش دانش پزشکان و فارغ‌التحصیلان بیماری‌های عفونی کودکان با تمرکز برارتقاء  دانش علوم پایه را خواستار شد.

وی با ذکر این مطلب که پزشک کودکان بودن، دشواری‌های ویژه‌ای دارد، نقش پررنگ و اثرگذار متخصصان این حوزه را یادآور و شایسته تقدیر دانست.

زالی، اجرای برنامه‌های نوین  واکسیناسیون در کشور، مطابق با استاندارهای جهانی را راه‌حل مناسبی برای کاهش مرگ‌ومیر کودکان و نوزادان ذکر کرد.

وی، ریشه‌کنی فلج اطفال و سرخک و مقابله با ویروس‌های نوپدید را افتخار بزرگی برای کشور دانست و از تلاشی ملی برای اجرای طرح‌های واکسیناسیون و جایگاه مطلوب ایران در این حوزه خبر داد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: