کد خبر: ۲۴۶۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 19
یافته‌های پژوهش جدید محققان دانشگاه باث انگلستان حاکی از آن است که تجاوز درآمد بانوان از ۴۰ درصد مجموع کل درآمد خانوار، مردان را معذب می‌کند
شفا آنلاین>سلامت>نتایج تحقیقات پژوهشگران انگلیسی نشان می‌دهد مردان از این که درآمد همسرشان از ۴۰ درصد درآمد خانوار تجاوز کند، دچار استرس می‌شوند.

به گزارش شفا آنلاین، یافته‌های پژوهش جدید محققان دانشگاه باث انگلستان حاکی از آن است که تجاوز درآمد بانوان از ۴۰ درصد مجموع کل درآمد خانوار، مردان را معذب می‌کند و مردانی که از لحاظ مالی کاملا به همسرانشان وابسته‌اند بیشترین میزان استرس را تجربه می‌کنند.    

نتایج این پژوهش که در یک بازه ۱۵ ساله بر روی بیش از ۶ هزار زوج آمریکایی انجام شد، نشان داد که مردان زمانی که تنها نان‌آور خانواده باشند و تمام مسئولیت مسائل مالی بر دوششان باشد بیشترین سطح اضطراب را تجربه می‌کنند، این در حالی است که هرچه درآمد همسرانشان به ۴۰ درصد درآمد کل خانواده نزدیک می‌شود از میزان این اضطراب کمتر می‌شود؛ گفتنی است با عبور درآمد بانوان از این مرز، استرس مردان نیز به تدریج بیشتر می‌شود.  

به گفته جوآنا سیردا از اقتصاددانان دانشکده مدیریت دانشگاه باث، «یافته‌های این پژوهش حاکی از آن است که عرف‌های اجتماعی در مورد نان‌آور بودن مردان و کلیشه‌های سنتی در مورد این که مردان از همسرانشان درآمد بالاتری دارند، می‌تواند برای سلامت مردان خطرناک باشد. این یافته‌ها همچنین نشانی از قدرت و پایداری کلیشه‌ها در مورد هویت جنسیتی هستند.»
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: