کد خبر: ۲۴۶۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 19
به رغم تمامی این مشکلات، هیچ بیمارستانی حق ندارد که بیمار را برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی، به خارج از بیمارستان ارجاع دهد
شفاآنلاین>سلامت>رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، گفت: ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی، تخلف است و با مدیر بیمارستان برخورد می شود.

به گزارش شفاآنلاین،کیانوش جهانپور ضمن تایید موضوع ارجاع بیماران برای تهیه تجهیزات پزشکی در برخی از بیمارستان ها، اظهار داشت: مسلما این کار تخلف است و برخورد می شود.

وی با اشاره به مشکلات مالی بیمارستان ها در تامین دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز، گفت: به رغم تمامی این مشکلات، هیچ بیمارستانی حق ندارد که بیمار را برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی، به خارج از بیمارستان ارجاع دهد. 

جهانپور با عنوان این مطلب که برخی از بیمارستان ها اولویت خود را پرداخت کارانه و پرسنل قرار داده اند، افزود: اولویت نخست بیمارستان ها، باید تامین دارو و تجهیزات پزشکی باشد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تاکید کرد: تامین دارو و تجهیزات پزشکی، دستورالعملی است که مقام عالی وزارت بهداشت ابلاغ کرده و بیمارستان باید خودش تامین کند.

وی با اشاره به انباشت مطالبات بیمارستان ها از سازمان تامین اجتماعی، گفت: متاسفانه به رغم توافقات صورت گرفته با سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت مطالبات وزارت بهداشت، اما این سازمان هنوز ۱۰ هزار میلیارد تومان بدهی معوق به بیمارستان های وزارت بهداشت دارد.

جهانپور افزود: دانشگاه های علوم پزشکی و بیمارستان های وزارت بهداشت، مکلف هستند اجازه ندهند معوقات دارویی و تجهیزات پزشکی، طولانی شود و منابع مالی به سمت پرداخت ها به نیروی انسانی و پرسنل برود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، گفت: ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی، پذیرفتنی نیست و قطعا با مدیر متخلف برخورد خواهد شد.

جهانپور، بر نشان دار شدن بودجه دارو و تجهیزات پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی تاکید کرد و افزود: با این طرح، مشخص خواهد شد که پول دارو و تجهیزات پزشکی، کجا هزینه می شود.

وی گفت: قطعا با ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی، علاوه بر گرانی، می تواند فساد نیز به دنبال داشته باشد.مهر 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: