کد خبر: ۲۴۶۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 19
امروز برای استان‌های ساحلی شمال کشور، مرکز، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، استان‌های دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی بارش برف و باران همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است.
شفاآنلاین>اجتماعی>کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تا آخر این هفته بارش برف و باران در بیشتر نقاط کشور ادامه دارد که دربرخی استان‌ها و ارتفاعات با بارش برف همراه خواهد بود که موجب مه آلودگی محورهای کوهستانی، لغزندگی جاده‌ها، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر می‌شود، بنابراین هموطنان مراقب باشند.

به گزارش شفاآنلاین،امین حسین نقشینه روز سه‌شنبه افزود: امروز برای استان‌های ساحلی شمال کشور، مرکز، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، استان‌های دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی بارش برف و باران همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است.

وی اظهارداشت: شمال غرب و غرب بارش‌های پراکنده برف وباران رخ می‌دهد، در جنوب و جنوب غرب نیز بارش‌ها با رعد و برق و مناطق مستعد با بارش تگرگ همراه خواهد بود. امروز شدت بارش‌ها در فارس و غرب هرمزگان خواهد بود که میزان بارش‌ها بین ۴۰ تا ۶۰ میلیمتر پیش‌بینی شده است و موجب آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها خواهد شد و احتمال رخداد سیل نیز وجود دارد.

نقشینه ادامه داد: فردا چهارشنبه بارش در نوار غربی کشور پایان خواهد یافت و بارش‌ها در نیمه شرقی، مرکز، سواحل شمالی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، مرکزی و شرقی تداوم دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: پنجشنبه شمال شرق، شرق، جنوب شرق، سواحل شمال، اردبیل و ارتفاعات البرز شرقی بارش خواهند داشت. جمعه بارش‌ها در سواحل شمالی کشور، اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز شرقی و خراسان شمالی خواهد بود.

وی گفت: از فردا و روز پنجشنبه دمای هوا در شمال شرق و شرق بین ۷ تا ۱۲ درجه کاهش خواهد یافت، همچنین دریای خزر  و خلیج فارس طی دو روز آینده مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: همچنین پیش‌بینی کردیم که امروز در مناطقی از استان‌های یزد و اصفهان بارش برف رخ دهد.

تهران امروز برفی و بارانی

نقشینه افزود: امروز تهران بارش برف و باران خواهد داشت که بارش‌ها از غرب آغاز و به سمت شرق حرکت می‌کند، فردا بارش در تهران پراکنده خواهد بود و اوایل شب همراه با وزش باد و کاهش ابر همراه است. پنجشنبه پایتخت غبار صبحگاهی و جمعه و شنبه غبار محلی خواهد داشت. کمینه دمای امروز در مهرآباد و شمیرانات یک درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز مهرآباد ۷ درجه و شمیرانات ۵ درجه بالای صفر می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: فریدونشهر ۱۰ درجه زیر صفر، خدابنده ۸ درجه زیر صفر، شهرکرد با دمای ۷ درجه زیر صفر، سنندج و کرمانشاه ۴ درجه زیر صفر و میناب ۳۳ درجه بالاس صفر، بندرعباس ۳۰ درجه بالای صفر و کنارک چابهار ۳۱ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: