کد خبر: ۲۴۶۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 19
در قانون بودجه امسال کشور بابت یارانه شیر مدارس ردیفی پیش‌بینی شده بود که در همین راستا با پیگیری‌های انجام شده مبلغ ۱۸۰۰ میلیارد ریال ابلاغ شد.
شفاآنلاین>اجتماعی>توزیع شیر در مدارس سرانجام بعد از دو سال وقفه دوباره از سر گرفته می‌شود. روز یکشنبه معاون سازمان برنامه و بودجه کشور از تخصیص و پرداخت هزار میلیارد ریال برای توزیع رایگان شیر مدارس با اولویت هشت استان کمتر برخوردار خبر داد. 

به گزارش شفاآنلاین، طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه، بر اساس قانون بودجه سال‌جاری مقرر شده است ۶۰ نوبت شیر رایگان بین دانش‌آموزان هشت استان کمتر برخوردار کشور از جمله ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویر احمد و هرمزگان توزیع شود. 

حمیدرضا عدل در این باره می‌گوید: در قانون بودجه امسال کشور بابت یارانه شیر مدارس ردیفی پیش‌بینی شده بود که در همین راستا با پیگیری‌های انجام شده مبلغ ۱۸۰۰ میلیارد ریال ابلاغ شد. 

در گام نخست و باتوجه به اهمیت اجرای طرح توزیع رایگان شیر مدارس کشور و تأکید دولت و دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه بر حفظ رشد و سلامت دانش‌آموزان بویژه در مناطق کمتر برخوردار، هزار میلیارد ریال از محل منابع سازمان هدفمندی یارانه‌ها در اختیار وزارت آموزش‌و‌پرورش قرار گرفت.

 سال 79 بود که طرح توزیع شیر رایگان در مدارس کشور آغاز شد، بر اساس این طرح مقرر شده بود که بین دانش‌آموزان ۷۰ نوبت شیر در طول سال تحصیلی توزیع شود اما این میزان در سال‌های گذشته همواره کمتر از این میزان بود و حالا دو سالی هم می‌شود که به علت کمبود بودجه این توزیع قطع شده است. 

با این همه معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌و‌پرورش درباره زمان توزیع شیر در مدارس می‌گوید: هنوز از سوی سازمان برنامه و بودجه مبلغی برای ما واریز نشده است.

 در صورتی که مسئولان این سازمان تا نیمه آذرماه مبلغی را برای ما واریز کنند ما با پیمانکاران وارد مذاکره خواهیم شد تا هر چه سریعتر شیر در مدارس توزیع شود. علی الهیار ترکمن با اشاره به اینکه تمام تلاشمان را می‌کنیم امسال شیر در مدارس مناطق محروم توزیع شود اظهار می‌کند: توزیع شیر در مدارس بستگی به حجم پول و زمان پرداختی سازمان برنامه و بودجه دارد اگر تا قبل از پایان آذر ماه این بودجه پرداخت شود ما می‌توانیم در بین دانش‌آموزان مناطق محروم شیر را توزیع کنیم اما تعداد نوبت شیر در مدارس کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه شیر در سال‌های ۹۶ و ۹۷ در مدارس توزیع نشده است، می‌گوید: این پیشنهاد ستاد تنظیم بازار بود که در بین دانش‌آموزان ۸ استان محروم کشور شیر توزیع کنیم. انتظار می‌رود امسال شیر را در مدارس داشته باشیم. البته ما می‌خواستیم که این طرح را سراسری اجرا کنیم ولی نشد.ایران 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: