کد خبر: ۲۴۶۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 18
چاقی به خودی خود یک بیماری نیست، بلکه یک وضعیت کم‌تحرکی است که با مجموعه‌ای از عوارض همراه است
شفاآنلاین>سلامت>چاقی بیماری نیست، با این حال افراد چاق در معرض خطرات بیشتری از لحاظ ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، سرطان سینه، فشار خون بالا و آسم و در صورت داشتن برخی اشکالات متابولیکی، خطر مرگ زودرس هستند...

به گزارش شفاآنلاین، رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر در حاشیه ایستگاه سلامت گفت: داشتن فعالیت بدنی مناسب باعث کاهش مشکلات مرتبط با کمردرد و فشارخون بالا می‌شود.

حسن فخرایی با اشاره به مزایای ورزش و تحرک عنوان کرد: فعالیت بدنی منظم، تغذیه مناسب و کنترل استرس، تأثیر زیادی در سلامتی فردی و اجتماعی افراد ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: داشتن آمادگی جسمانی می‌تواند موجب ارتقای سلامت شده و همچنین به پیشگیری از بیماری‌ها کمک نماید.

خطر مرگ زودرس برای افراد چاق

کارشناس مسئول بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت شهرستان بوشهر نیز گفت: شیوع چاقی و اضافه‌وزن در جامعه امروزی به شکل پیش‌رونده‌ای رو به افزایش است.

فرزانه گشمردی بیان کرد: چاقی به خودی خود یک بیماری نیست، بلکه یک وضعیت کم‌تحرکی است که با مجموعه‌ای از عوارض همراه است.

وی افزود: افراد چاق در معرض خطرات بیشتری از لحاظ ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، سرطان سینه، فشار خون بالا و آسم هستند، اگرچه وقتی چاقی با عدم آمادگی قلبی و عروقی و اشکالات متابولیکی نظیر فشار خون و چربی خون بالا توأم می‌شود احتمال خطر مرگ زودرس و کوتاه شدن زندگی نیز بالا می‌رود.

این کارشناس در خصوص تأثیر ورزش در سلامت افراد عنوان کرد: داشتن آمادگی جسمانی مرتبط با سلامت به شما کمک می‌کند که احساس خوبی داشته باشید و از زندگی بیشتر لذت ببرید، همچنین فردی که بدنی متناسب و ورزیده دارد کمتر به مشکلات کمردرد، و یا فشارخون بالا دچار می‌شود.

در هفته سلامت بانوان کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان بوشهر با همکاری استانداری و سایر ارگان‌های دولتی با برپایی ایستگاه سلامت در پارک شغاب به سنجش سلامت فردی و خطر سنجی در افراد ۳۰ تا ۷۰ ساله پرداختند.ایسنا 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: