کد خبر: ۲۴۶۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 18
سالانه حدود ۱۵ میلیون نوزاد نارس در جهان به دنیا می‌آیند و آمار تولد چنین نوزادانی در کشورهای مختلف از ۵ تا ۱۸ درصد اعلام ‌شده که در ایران آمار تقریبی تولد نوزاد نارس ۱۲ درصد است
شفا آنلاین>سلامت> مسئول بخش NICU مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس گفت: سالانه حدود ۱۵ میلیون نوزاد نارس در جهان به دنیا می‌آیند و آمار تولد چنین نوزادانی در کشورهای مختلف از ۵ تا ۱۸ درصد اعلام ‌شده که در ایران آمار تقریبی تولد نوزاد نارس ۱۲ درصد است.

به گزارش شفا آنلاین، زلیخا موردکی در آیین بزرگداشت روز جهانی نوزاد نارس در بوشهر گفت: نوزادانی که چند هفته زودتر به دنیا می‌آیند در معرض خطر مشکلات سلامتی و نیازمند مراقبت‌های خاص و پیگیری همه‌جانبه از ابعاد مختلف سلامت از جمله وضعیت رشد و تکامل، ارزیابی شبکه چشم، بینایی‌سنجی و شنوایی‌سنجی هستند.

وی ادامه داد: تیم درمانی بخش NICU این بیمارستان تمام تلاش خود را در جهت ارائه مراقبت ایمن و آموزش حمایت همه‌جانبه از والدین به کار گرفته است.

مسئول بخش NICU مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس اظهار کرد: مراقبت گروهی اهمیت زیادی در این امر داشته و حضور درمانگرها مانند کار درمانگر، گفتار درمانگر، روانشناس، مددکار اجتماعی و مشاور شیردهی کمک می کند تا توانمندی‌های نوزاد افزایش یافته و عوارض تکاملی ناشی از تولد زودتر از موعد به حداقل برسد.

موردکی تاکید کرد: باید به این امر توجه شود که والدین و سایر اعضای خانواده نقش حیاتی در زندگی و سلامت نوزاد بستری در بخش ویژه را دارند.

روز هفدهم نوامبر (۲۶ آبان ماه) با توجه به اهمیت این موضوع در نظام ارائه خدمات سلامت به عنوان روز جهانی نوزاد نارس انتخاب و نام‌گذاری شده است.

آیین بزرگداشت روز جهانی نوزاد نارس در مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر و با حضور رئیس بیمارستان، معاونین، گروه پزشکی اطفال، کادر پرستاری نوزادان و تعدادی از اطفال با سابقه بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان برگزار شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: