کد خبر: ۲۴۶۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 18
محققان دانشگاه «مالمو» در سوئد می‌گویند این برچسب با آنالیز مولکول‌های آزاد شده از تومورها می‌تواند در عرض چند دقیقه خال‌های سرطانی را تشخیص دهد
شفا آنلاین>سلامت>محققان سوئدی سرگرم ابداع برچسبی هستند که می‌تواند روزی خال‌های سرطانی را در عرض چند دقیقه تشخیص دهد.

به گزارش شفا آنلاین، محققان دانشگاه «مالمو» در سوئد می‌گویند این برچسب با آنالیز مولکول‌های آزاد شده از تومورها می‌تواند در عرض چند دقیقه خال‌های سرطانی را تشخیص دهد.

این برچسب می‌تواند پایانی بر بیوپسی‌های (نمونه‌برداری‌های) دردناک باشد که موجب بروز خون‌ریزی می‌شوند و بیماران باید چند هفته منتظر مشخص شدن نتیجه آزمایش آنها باشند. 

محققان در تلاش برای کشف تکه‌های کوچک به جا مانده از سرطان‌های پوست که از لحاظ تئوری قابل تشخیص هستند، به فکر ساخت این برچسب افتادند. آنها اکنون سرگرم ساخت نمونه اولیه این برچسب هستند. آنها باید ثابت کنند که این برچسب می‌توانند مولکول‌های آزاد شده توسط تومورها را شناسایی کند؛ آنها همچنین باید روشی برای آنالیز همزمان این مولکول‌ها پیدا کنند. محققان امیدوارند که این برچسب بتواند نتایج تقریبا فوری ارائه دهد. انتظار می‌رود نتایج این آزمایش‌ها زودتر از سال ۲۰۲۱ مشخص نشود.

محققان در نظر دارند با آزمایش این برچسب بر روی افراد سالم و بیماران مبتلا به سرطان پوست ثابت کنند که این برچسب می‌تواند تومورها را تشخیص دهد. آنها امیدوارند که این برچسب بتواند سرطان پوست را در مراحل اولیه آن تشخیص دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: