کد خبر: ۲۴۶۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 18
به نظر می‌رسد که فناوری راه خود را به بیمارستان‌ها بیش از پیش پیدا کرده است. دانشگاه "استنفورد" نیز در همین راستا قصد دارد یک بیمارستان سر تا پا فناورانه را بیازماید
شفا آنلاین>سلامت>دانشگاه "استنفورد" اقدام به ساخت یک بیمارستان تمام خودکار کرده است که سراسر آن از دستگاه‌ها و ربات‌های خودکار و خودران پر شده است.

به گزارش شفا آنلاین، به نظر می‌رسد که فناوری راه خود را به بیمارستان‌ها بیش از پیش پیدا کرده است. دانشگاه "استنفورد" نیز در همین راستا قصد دارد یک بیمارستان سر تا پا فناورانه را بیازماید.

این دانشگاه یک بیمارستان جدید در محوطه دانشکده بهداشت و درمان "استنفورد" افتتاح کرده است که هدف آن این است که به اندازه تلفن هوشمند موجود در جیب شما قادر به انجام کارهای فناورانه و متصل باشد.

در این بیمارستان بیماران می‌توانند نور و دمای اتاق را به وسیله یک نمایشگر لمسی در کنار تختخواب خود کنترل کنند، در حالی که یک برنامه موبایلی بیمار موسوم به "MyHealth" می‌تواند به تماس بیمار با پزشک کمک کند یا بیمار را در راهروهای بیمارستان راهنمایی کند.

در هر حال، اتوماسیون مطلق این بیمارستان نکته برجسته واقعی آن است.

داروخانه این بیمارستان شامل ربات‌هایی خواهد بود که قرص‌های بیماران را بسته بندی می‌کنند و سایر ربات‌ها آنها را به ایستگاه‌های توزیع تحویل می‌دهند. این ربات‌ها نیروهای انسانی را برای انجام کارهای مهم‌تر و بیشتر آزاد می‌کنند.

در عین حال ۲۳ وسیله نقلیه خودران در تحویل البسه به قسمت لباسشویی و جمع آوری و بیرون گذاشتن زباله‌ها فعالیت می‌کنند.

حسگرها تجهیزات و کارمندان را به صورت زنده ردیابی می‌کنند. پزشکان و پرستاران در این بیمارستان می‌توانند به طور همزمان چندین بیمار را رصد کنند، در حالی که اسکنر MRI و سایر تجهیزات در یک دستگاه با یکدیگر ادغام می‌شوند.

دانشگاه "استنفورد" به وال استریت ژورنال گفته است که این بیمارستان به گونه‌ای طراحی شده است که قابلیت ارتقاء داشته باشد و نیاز به تغییرات و تعمیرات اساسی برای تکامل فناوری‌ها ندارد. به عنوان مثال زیرساخت‌ها می‌توانند در صورت لزوم به شبکه بی‌سیم ۵G ارتقا یابند.

یک آزمایش نیز در آینده نزدیک از یک سیستم هوش مصنوعی با حسگرهای عمق و گرما برای تقویت ایمنی بیمار استفاده می‌کند.

در مورد هزینه تمام این فناوری‌ها سؤالاتی وجود دارد. عنوان شده است که ساخت چنین بیمارستانی ۲.۱ میلیارد دلار هزینه در بر دارد. این مبلغ حتی برای دانشگاهی مانند استنفورد هم بسیار زیاد است و هیچ تضمینی وجود ندارد که این فناوری آن طور که وعده داده شده، عملی شود.

"اریک یابلونکا" مدیر مراقبت‌های بهداشتی استنفورد تأکید کرد که این طرح می‌تواند بهره‌وری را در کارمندان بیمارستان که اغلب بیش از حد کار می‌کنند، بهبود بخشد. دانشگاه قصد دارد کیفیت مراقبت و اثربخشی مالی این بیمارستان را مورد بررسی قرار دهد، بنابراین می‌تواند به عنوان یک مورد آزمایشی مفید برای استنفورد و سایر بیمارستان‌ها باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: