کد خبر: ۲۴۶۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 17
محققان دریافتند افراد دریافت کننده مکمل ها در مقایسه با گروه کنترل، عملکرد بهتری در زمینه هماهنگی، سرعت واکنش، حافظه و یادآوری در طول مدت یک سال و در مدت ۳۰ ماه داشتند
شفا آنلاین>سلامت>محققان عنوان می کنند اسیدچرب اُمگا۳ با عملکرد بهتر مغز در افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر که ریسک زوال عقل را افزایش می دهد، مرتبط است.

به گزارش شفا آنلاین، این مطالعه شامل ۲۵۰ فرد مبتلا به بیماری عروق کرونر بود. به مدت ۳۰ ماه، نیمی از شرکت کنندگان مکمل امگا۳ دریافت کردند و نیمی دیگر در قالب گروه کنترل بودند.

محققان دریافتند افراد دریافت کننده مکمل ها در مقایسه با گروه کنترل، عملکرد بهتری در زمینه هماهنگی، سرعت واکنش، حافظه و یادآوری در طول مدت یک سال و در مدت ۳۰ ماه داشتند.

دکتر «فرانسین ولتی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشکده پزشکی هاروارد، در این باره می گوید: «در این مطالعه به بررسی افرادی پرداختیم که از لحاظ شناختی سالم بودند و دریافتیم مصرف اسیدهای چرب امگا۳ قبل از شروع زوال شناختی برای بیماران قلبی مفید است.»

اسیدهای چرب امگا۳ به تشکیل غشاءهای سلولی در کل بدن کمک می کند و نقش مهمی در عملکرد قلب دارد. بدن برای عملکرد خود به اسیدهای چرب امگا۳ نیاز دارد، اما آنها را نمی سازد. تنها راه دریافت اسیدهای چرب امگا۳ مصرف مواد خوراکی نظیر ماهی، روغن های گیاهی، مغزیجات آجیلی، دانه کتان و سبزیجات پهن برگ یا مصرف مکمل های حاوی روغن ماهی است.

بیماری عروق کرونر شایع ترین نوع بیماری قلبی است که به دلیل تجمع چربی، کلسترول و سایر مواد در درون دیواره های عروق کرونر که تامین کننده خون قلب هستند، ایجاد می شود.

مطالعات قبلی نشان داده اند که بیماری عروق کرونر فاکتور پرخطر ابتلا به زوال عقل است. این باور وجود دارد که بیماری قلبی موجب کاهش جریان خون به مغز می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: