کد خبر: ۲۴۶۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 15
باغبانی کار و در واقع تفریحی سرگرم کننده است و چه کسی است که عاشق گل‌های زیبا نباشد؟ اما این فعالیت خوشایند اثرات جالبی بر بدن دارد که شاید از آن‌ها بی خبر باشید
شفا آنلای>سلامت>انجام برخی فعالیت‌های ساده، می‌تواند چنان اثرات مهمی بر سلامتی جسم و روح انسان داشته باشد که حتی فکرش را هم نمی‌توانید بکنید.

به گزارش شفا آنلاین، باغبانی کار و در واقع تفریحی سرگرم کننده است و چه کسی است که عاشق گل‌های زیبا نباشد؟ اما این فعالیت خوشایند اثرات جالبی بر بدن دارد که شاید از آن‌ها بی خبر باشید. براساس مطالعه‌ای که توسط انستیتوی غذا و علوم کشاورزی دانشگاه فلوریدا انجام شده است، افرادی که مهارت باغبانی را یاد می‌گیرند، اثرات شگفت انگیز این فعالیت را بر سلامتی خود به وضوح خواهند دید که در ادامه این متن به آن‌ها می‌پردازیم.
سرگرمی مفرحی که به شما در کاهش وزن کمک می‌کند

با توجه به مطالعه‌ای که در مجله بهداشت عمومی آمریکا منتشر شده است، کاهش وزن، عاملی برای تهدید سلامتی بسیاری از افراد است و باغبانی می‌تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند. محققان دریافتند که باغداران از شاخص توده بدنی(BMI) و همچنین احتمال چاقی کمتری نسبت به سایر افراد برخوردار هستند. انجام چنین فعالیتی به طور متوسط موجب کاهش وزن حدود ۱۱ پوندی در زنان و کاهش ۱۶ پوندی در وزن مردان خواهد شد.

یک تمرین عالی ورزشی که  با آن احساس سرگرمی می‌کنید

شاید فکر کنید که کار کردن در باغچه خانه فقط کاری است که همسایه سالخورده شما وقتی از تماشای تلویزیون خسته می‌شود، انجام می‌دهد. مطالعات انجام شده توسط انجمن علوم باغبانی آمریکا نشان می‌دهد، انجام این کار در حد انجام یک ورزش هدفمند برای سلامت بدن مفید است.

فعالیتی که روح شما را تغذیه می‌کند

به گفته محققان ناسا، کار با گیاهان باعث کاهش جدی استرس و تحریک حسی مثبت می‌شود. دانشمندانی که میزان صدمه به انسان در فضا را بررسی می‌کردند، به این نتیجه دست یافتند که باغبانی می‌تواند فضانوردان را در محیط مخرب فضای بیرون از زمین شاد نگه دارد. آن‌ها دریافتند که کاشت و پرورش بذر، حتی اگر فقط در گلدان‌های کوچک انجام شود، مزایای بزرگی برای سلامت روان را به همراه دارد و اگر به یک فضانورد کمک کند، قطعاً می‌تواند برای ساکنان پر استرس زمین هم موثر باشد.

دارویی که خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهد

باغبانی فواید قدرتمندی برای سلامت قلب دارد. در حقیقت، طبق تحقیقات منتشر شده در مجله بریتانیایی پزشکی ورزشی، باغبانی می‌تواند خطر حمله قلبی یا سکته مغزی(stroke) را کاهش داده و عمر فرد را تا ۳۰ درصد افزایش دهد. به نظر می‌رسد این مزایا از ترکیب ورزش بدنی ناشی می‌شود و کار با خاک کاهش استرس را در پی دارد.
تفریحی که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

خاکی که در زیر ناخن‌های شما نفوذ می‌کند شاید نشانه‌ای از بهداشت ضعیف تلقی شود، اما این روز‌ها دانشمندان می‌گویند که این یک نشانه سلامتی است. با توجه به باکتری‌های مفید موجود در خاک، باغداری می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را بهبود بخشد و به شما کمک می‌کند کمتر بیمار شوید و با عفونت‌ها راحت‌تر مبارزه کنید. همچنین براساس مطالعه‌ای که توسط محققان دانشگاه کپنهاگ انجام شده، فعالیت‌هایی مانند باغبانی و پرورش گیاهان می‌تواند به جلوگیری از حساسیت‌های خاص و کاهش شدت واکنش بدن کمک کند و باعث حفظ سیستم ایمنی بدن شود.

مغز شما را هوشیارتر می‌کند

تحقیقاتی که در مجله بیماری آلزایمر منتشر شده است، نشان می‌دهد باغبانی فقط برای بدن شما یک ورزش نیست، بلکه یک تمرین سالم برای مغز شما هم محسوب می‌شود. دانشمندان دریافتند که انجام این کار به طور منظم ابزاری قدرتمند برای محافظت از سلامت شناختی، افزایش حجم مغز شرکت کنندگان در مطالعه و کاهش ۵۰ درصدی خطر ابتلا به بیماری آلزایمر(Alzheimer) است.

عزت نفس بهتری به شما می‌بخشد

محققان ایالت کانزاس در مطالعات خود بر روی اثرات بهداشتی و سلامتی باغبانی دریافتند که با افزایش این مهارت در فرد، در کنار سلامتی جسمی میزان اعتماد به نفس او را هم افزایش می‌دهد.

پرورش گیاهان هماهنگی و قدرت دست را افزایش می‌دهد

استحکام دست، انعطاف پذیری و هماهنگی برای کار‌های روزمره مانند باز کردن بطری ها، حمل بسته‌ها و حمل نوزادان ضروری است. طبق مطالعه‌ای که در مجله HortScience منتشر شده است، باغبانی روش مناسبی برای استحکام بخشی به عضلات است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: