کد خبر: ۲۴۶۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 15
قلب، کبد و دو کلیه نوجوان ۱۶ ساله گیلانی که بر اثر سانحه تصادف با موتور سیکلت دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانوده ایثارگرش اهدا شد
شفاآنلاین>سلامت>رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت گفت: انتقال هوایی قلب پیوندی از گیلان به تهران، با تکیه بر توانمندی تیم درمانی پیوند عضو و هماهنگی مناسب بین بخشی با مدیریت مرکز پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت و همکاری اورژانس هوایی کشور و آشیانه جمهوری اسلامی ایرا‌ن انجام شد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر شادنوش در تکمیل این خبر گفت: قلب، کبد و دو کلیه نوجوان ۱۶ ساله گیلانی که بر اثر سانحه تصادف با موتور سیکلت دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانوده ایثارگرش اهدا شد.

وی ادامه داد: بر اساس هماهنگی های به عمل آمده از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اداره پیوند وزارت بهداشت، صبح امروز قلب این فرد مرگ مغزی در بیمارستان<Hospital> رشت پس از فراهم آوری به صورت هوایی به بیمارستان شهید رجایی تهران ارسال شد تا به یک کودک نیازمند ۶ ساله در تهران پیوند زده شود. 

دکتر شادنوش گفت: پس از برداشت قلب در رشت بلافاصله قلب پیوندی از طریق اورژانس هوایی به تهران منتقل شد، همچنین کبد و دو کلیه این فرد به دیگر بیماران نیازمند پیوند زده شد.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان جزو دانشگاه های پیشرو در انتقال هوایی عضو پیوندی است که نشان از اهتمام این دانشگاه به این امر نیک و پسندیده است. پیش از این در سالجاری سه قلب دیگر از رشت به تهران به صورت هوایی منتقل شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: