کد خبر: ۲۴۶۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 14
این مطالعه نشان می‌دهد رژیم غذایی تاثیر مهمی در بیماری‌های التهابی روده از جمله کولیت دارد
شفا آنلاین>سلامت>مطالعات محققان دانشگاه آلبرتا نشان می‌دهد مصرف شکر زیاد در یک بازه زمانی کوتاه احتمال بروز بیماری‌های التهابی روده را افزایش می‌شود و تاثیر قابل توجهی بر سلامتی دارد.

به گزارش شفا آنلاین،‌ این مطالعه نشان می‌دهد رژیم غذایی تاثیر مهمی در بیماری‌های التهابی روده از جمله کولیت(Colitis) دارد.

کولیت اولسراتیو یا کولیت زخمی، یک بیماری التهابی روده بزرگ است که معمولا با شکم درد، اسهال خونی و اجابت مزاج مکرر همراه است.

عامل اصلی این بیماری ناشناخته است، ولی محققان عوامل ژنتیکی، نقص سیستم ایمنی و انواع عفونت باکتریایی را منشا کولیت زخمی می‌دانند.

این مطالعه در مدل‌های حیوانی نشان می‌دهد تاثیر رژیم غذایی بر بیماری‌های التهابی روده در مدت‌زمان بسیار سریع و حدود دو روز اتفاق می‌افتد و در نتیجه با تغییرات کوچک غذایی می‌توان حساسیت نسبت به بیماری‌ها را تغییر داد.

در ادامه این مطالعه آمده رژیم غذایی تاثیر مستقیمی بر جمعیت باکتری‌های روده دارد. غذاهای مفید و پر فیبر باکتری‌های مفید را تقویت می‌کنند و غذاهای فاقد فیبر و شیرین باکتری‌های بدی مانند ای کولای را تقویت می‌کنند و منجر به بروز التهاب می‌شوند.

رژیم غذایی حاوی قند زیاد به بافت روده آسیب وارد می‌کند و منجر به نقص پاسخ ایمنی می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: