کد خبر: ۲۴۶۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 14
دیابت یک نوع بیماری مزمن و شایع متابولیکی است که به علت تغییر شیوه زندگی و کم تحرک و پرخوری به وجود آمده و هدف از روز جهانی دیابت آن است تا از ابتلا به دیابت پیشگیری شود
شفا آنلاین>سلامت>مدیر برنامه کشوری دیابت گفت: بعضی از انسولین‌های قلمی هم وارداتی هستند و آن هم به زودی در کشور تولید خواهد شد.

به گزارش شفا آنلاین، علیرضا مهدوی مدیر برنامه کشوری دیابت با توجه به هفته دیابت اظهار کرد: دیابت یک نوع بیماری مزمن و شایع متابولیکی است که به علت تغییر شیوه زندگی و کم تحرک و پرخوری به وجود آمده و هدف از روز جهانی دیابت آن است تا از ابتلا به دیابت پیشگیری شود.
 
او ادامه داد:مردم باید توجه کنند اصلاح شیوه زندگی در پیشگیری از دیابت بسیار موثر است؛ افراد می‌توانند با کاهش ۵ الی ۷ درصدی وزن خود بیش از یک دهه ابتلا به این بیماری را به تعویق بیندازند.

مهدوی درباره شعار امسال روز جهانی دیابت(Diabetes) بیان کرد: دیابت تنها با قرص و دارو درمان نمی‌شود بلکه باید با خودمراقبتی همراه باشد، شعار امسال «دیابت خانواده و حفاظت از خانواده» است، زیرا خانواده نقش بسیار پررنگی در پیشگیری از بیماری دارد، درست است که دیابت یک  بیماری غیر واگیر است، ولی اگر یکی از اعضای خانواده به آن مبتلا شود دیگر اعضای خانواده را نیز تهدید می‌کند.

مدیر برنامه کشوری دیابت گفت: در کشور ما ۷۵ درصد بیماران دیابتی از بیماری خود اطلاع دارند و این موضوع موجب شده که درمان و پیشگیری آن به موقع اتفاق بیافتد.
 
او درباره پیشرفت در زمینه پیشگیری و درمان دیابت تصریح کرد: در همه جای کشور کلینیک‌های تخصصی دیابت ایجاد شده است و در تمام روستا‌ها مراکز بهداشت دایر هستند تا مردم می‌توانند به آنها مراجعه کنند، تحت درمان قرار گیرند و در صورت نیاز پزشک به کلینیک‌های تخصصی دیابت ارجاع داده می‌شوند.
 
مهدوی با اشاره به کمبود انسولین(Insulin) در کشور تاکید کرد: کمبود انسولین در کشور وجود ندارد و مشکل در بحث توزیع آن است و انتظار می‌رود اگر فردی به داروخانه مراجعه می‌کند و به او انسولین داده نمی‌شود باید به دانشگاه‌های علوم پزشکی اطلاع بدهد تا به این موضوع رسیدگی شود.
 
مدیر برنامه کشوری دیابت درباره واردات انسولین تشریح کرد: انسولین رگولار از سال‌ها قبل در کشور تولید می‌شود و به طوری که می‌توان به کشور‌های همسایه نیز صادرات داشته باشیم البته بعضی از انسولین‌های قلم هم وارداتی هستند و آن هم به زودی در کشور تولید خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: