کد خبر: ۲۴۶۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 14
از اول مهر تاکنون ۱۰۳ نفر با داشتن علایم این بیماری در بیمارستان‌های گلستان بستری شدند
شفا آنلاین>سلامت>معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به مرگ یک بیمار ۵۴ ساله در استان به دلیل ابتلا به بیماری آنفلوآنزا گفت: از اول مهر تاکنون ۱۰۳ نفر با داشتن علایم این بیماری در بیمارستان‌های گلستان بستری شدند.

به گزارش شفا آنلاین، سراج‌الدین عارف‌نیا روز پنجشنبه در نشست خبری اظهار داشت: مقایسه آمارهای پاییز امسال استان با سال گذشته نشان می‌دهد، این بیماری در استان رشد و یا کاهش محسوسی نداشت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: کمتر از ۲۰ درصد بیماران مبتلا به آنفلوآنزای استان در بخش "آی سی یو" تحت مراقبت و درمان هستند و مراحل درمان بقیه بیماران در بخش اورژانس(Emergency) دنبال می شود.

عارف نیا ادامه داد: با وجود اندیشیدن همه تمهیدات برای پیشگیری، درمان و مراقبت‌، فوت‌ بر اثر ابتلا به این بیماری غیرقابل اجتناب است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود که به غیر از رده سنی ۲۵ تا ۳۴ سال، ابتلا به این بیماری در دیگر رده‌های سنی استان مشاهده شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: اوج شیوع این بیماری فصول پاییز و زمستان و اوایل فروردین است که رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از این بیمارها حائز اهمیت است.

بسیاری از مردم آنفلوآنزا را با سرماخوردگی اشتباه می گیرند در حالی که آنفلوآنزا بیماری ویروسی و واگیر است که می تواند در موارد شدید فرد را به کام مرگ بکشاند، بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت(WHO)؛ در هر دقیقه یک نفر ممکن است به آنفلوانزا مبتلا شود و مصرف نابجای آنتی بیوتیک و ایجاد مقاومت میکروبی در بدن افراد نیز می تواند عوارض این بیماری را تشدید کند.

آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی است که با تب ناگهانی، لرز، سردرد، سرفه خشک، گلو درد و درد عضلانی همراه است، ویروس بیماری آنفلوانزای فوق حاد انسانی از طریق ترشحات آلوده منتقل می‌شود بنابراین باید از تماس دست با چشم و بینی خودداری کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: