کد خبر: ۲۴۵۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 13
روغن کرچک از دانه‌های گیاه کرچک در مناطق گرمسیری به دست می‌آید و از آن در انواع لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود. استفاده مستقیم این روغن در لوازم آرایشی باعث ایجاد اگزمای پوستی و حساسیت نمی‌شود
شفا آنلاین>سلامت>در این مطلب از خوص بی نظیر یک روغن گیاهی برای سلامتی بدن و از بین بردن کک و مک و جوش‌های پوستی خواهیم گفت.

به گزارش شفا آنلاین، روغن کرچک از دانه‌های گیاه کرچک در مناطق گرمسیری به دست می‌آید و از آن در انواع لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود. استفاده مستقیم این روغن در لوازم آرایشی باعث ایجاد اگزمای پوستی و حساسیت نمی‌شود با این حال عوارض جانبی بر روی پوست برخی از افراد بعد از استفاده از روغن کرچک اتفاق افتاده است.

روغن کرچک اثراتی مانند: ضد حساسیت، ضد التهاب، ضد میکروب و نرم کردن پوست را دارد، این روغن مایع و به رنگ زرد کدر است که کارآیی بسیاری نیز دارد که از جمله کاربردهای آن به  نقاشی‌ ساختمان و برخی از مواد تمیز کننده می‌توان اشاره کرد.

در این مطلب برخی از کاربردها و مزایای روغن کرچک را خواهیم گفت:

یکدست کردن رنگ پوست

اسید‌های موجود در دانه‌های کرچک باعث رشد بافت سلول‌های سالم پوست و موجب بهبود لکه‌های روی پوست می‌شود.

خاصیت تمیز کنندگی

روغن کرچک سرشار از تری گلیسیرید است که باعث پاک کردن آلودگی روی پوست می‌شود، همچنین این روغن می‌توان از این روغن برای پاک کردن مواد آرایشی از روی پوست استفاده کرد.

روغن کرچک مناسب برای پوست‌های حساس

کومدوژنیک موجود در روغن کرچک باعث باز شدن منافذ پوست شده و جوش‌های سرسیاه روی بینی می‌شود. و اسید ریسینولئیک اسید موجود در این روغن باعث پیشگیری از جوش‌های پوستی خواهد شد.

بهترین جایگزین محصولات پوستی

مراقبت از پوست با مصرف کرم‌های آماده در داروخانه‌ها و بازار‌ها مخصوصا کرم‌های پوستی بسیار گران است، اما روغن کرچک در عین ارزانی تعداد زیادی از خواص کرم‌های پوستی از جمله خاصیت رطوبت دهی و نرم کنندگی پوست را دارد.

از بین بردن خال و زگیل با روغن کرچک

مصرف روغن کرچک می‌تواند خال‌ها و زگیل‌ها را از روی پوست نابود کند برای از بین بردن خال و زگیل‌های پوست می‌توان با فشار ملایم و یکنواخت به مدت چند دقیقه محل مورد نظر را ماساژ داد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: