کد خبر: ۲۴۵۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 13
نوزادی پسر به اسم پرهام خواجویی‌سیرجانی در بیمارستان غرضی سیرجان که وابسته به سازمان تامین‌ اجتماعی است، در تاریخ ۱۹ اسفندماه سال گذشته به دنیا می‌آید که عمری بسیار کوتاه داشته و در تاریخ اول مرداد ماه سال جاری به دلیل بیماری مادرزادی قلبی در بیمارستان شهید رجایی تهران فوت می‌کند
شفا آنلاین>سلامت>مخاطبان ما خواستار پیگیری ماجرای کوتاهی در فوت کودک پنج ماهه سیرجانی شدند،

به گزارش شفا آنلاین، نوزادی پسر به اسم پرهام خواجویی‌سیرجانی در بیمارستان غرضی سیرجان که وابسته به سازمان تامین‌ اجتماعی است، در تاریخ ۱۹ اسفندماه سال گذشته به دنیا می‌آید که عمری بسیار کوتاه داشته و در تاریخ اول مرداد ماه سال جاری به دلیل بیماری مادرزادی قلبی در بیمارستان شهید رجایی تهران فوت می‌کند.

عبدالرضا خواجویی‌سیرجانی در زمینه اینکه علت فوت فرزندش پرهام چیست، اظهار کرد: در تاریخ ۱۹ اسفند ماه سال ۹۷ به دلیل اینکه همسر باردارم درد شدیدی داشت برای وضع‌حمل بین ساعت ۵ تا ۵:۳۰ صبح به بیمارستان غرضی سیرجان مراجعه کردیم و تا ساعت ۸ صبح همسرم را در اورژانس(Emergency) بیمارستان نگه داشتند و وی را ویزیت و پذیرش نکردند در حالی که درد زیادی داشت.

وی افزود: با اعتراض بنده که به چه دلیل همسر من پذیرش نمی‌شود، چندین پرستار در کنار همسر من حاضر شدند و هر کدام نظری داشتند، طبق نتیجه سونوگرافی باید فرزند من سه روز قبل به دنیا می‌آمد.

خواجویی‌سیرجانی عنوان کرد: ساعت ۸ صبح روز ۱۹ اسفند ماه سال گذشته همسرم را پذیرش کردند و حدود ساعت ۱۰:۴۵ دقیقه پسرم پرهام به دنیا آمد.

پزشک به جای معاینه کودکان کارت مطبش را پخش کرد

پدر کودک بیان داشت: بعد از زایمان، همسر و فرزند من به بخش بیمارستان غرضی سیرجان منتقل شدند و همان‌روز آنکال پزشک وارد بخش شد و کارت ویزیت وی را در بین خانم‌هایی که در بخش زایمان بستری بودند، پخش کرد و گفت فردا به مطب شخصی برای معاینه کودکان خود مراجعه کنید و بدون اینکه این کودکان توسط پزشک ویزیت شوند، محل را ترک کرد.

وی توضیح داد: پرهام هنگامی که به دنیا آمد به شدت بدنش سرد بود و بعد از ترخیص از بیمارستان رفتیم خانه و به تعطیلات عید برخوردیم، وزن بچه خوب و مشکلی نداشت و بعد از عید برای اندازه‌گیری وزن و قد به مرکز بهداشت مراجعه کردیم که به ما گفته شد نه تنها وزن اضافه نکرده بلکه ۴۰۰ الی ۵۰۰ گرم وزن هم کم کرده است و مرکز بهداشت ما را به یک پزشک معرفی کرد.

خواجویی‌سیرجانی تصریح کرد: به پزشک مراجعه کردیم و شرح‌حال دادیم، کودکم را معاینه نکرد و یک نامه به من داد و گفت «سریع برسانیدش کرمان، من فکر می‌کنم بیماری قلبی دارد، هرچند تخصص من نیست، اما علایم بیماری قلبی(Heart disease) را در کودک می‌بینم» و ما کودک خود را به کرمان پیش پزشک بردیم و عکس و اکو از پرهام گرفته شد و گفتند بیماری قلبی شدید دارد به دلیل اینکه دیر مراجعه کردید کاری از من برای درمان بر نمی‌آید.

وی گفت: آن موقع پرهام ۴۵ روزش بود که به گفته دکتر می‌بایست مستقیم بعد از به دنیاآمدن کودک از خود بیمارستان غرضی سیرجان برای درمان مراجعه می‌کردید، دیر آوردید، کاری از دست من بر نمی‌آید و نامه ارجاع برای بیمارستان دی تهران زد و ما همین کار را انجام دادیم و بیمارستان دی مراجعه کردیم.

پدر پرهام خاطرنشان کرد: در بیمارستان دی تهران هم به ما گفتند که دیر مراجعه کردید و در این‌جا ما کاری برایش نمی‌توانیم انجام دهیم و ما را به بیمارستان شهید رجایی تهران ارجاع دادند.

وی ادامه داد: در این بیمارستان بلافاصله به صورت کاملا اورژانسی پرهام را بستری کردند و روز بعد عمل بالن زدند و پزشک معالج گفت «دیر کودک را آوردیده‌اید و هیچ‌کاری از دست ما برای درمان پرهام بر نمی‌آید».

خواجویی‌سیرجانی ادامه داد: در اول مردادماه بعد از دو ماه و نیم، بستری در بخش آی سی یو بیمارستان رجایی، پرهام کوچولوی ما فوت شد.

عدم توجه به نتیجه سونوگرافی دوماهگی/شکایت از پزشک در نظام‌پزشکی سیرجان

وی تصریح کرد: در بیمارستان دی تهران به ما گفته شد بیماری پرهام از دوماهگی در سونوگرافی که گرفته می‌شود کاملا مشخص بوده است.

پدر پرهام با اشاره به اینکه ابتدا از پزشک روز شیفت در نظام‌پزشکی شهرستان سیرجان شکایت کردم، بیان کرد: زمانی که خواستم جنازه را از تهران به سیرجان انتقال بدهم، پزشکی قانونی بیمارستان شهید رجایی تهران اجازه نداد و گفتند شما از بیمارستان غرضی سیرجان شکایت دارید باید رضایت دهید تا جنازه را تحویل بگیرید.

خواجویی‌سیرجانی عنوان کرد: اول مرداد ماه سال جاری پرهام فوت کرد و مجبور شدم جنازه کودکم را در بیمارستان بگذارم و برای رضایت‌دادن به سیرجان بروم؛ برگه رضایت را بردم نشان پزشکی قانونی بیمارستان شهید رجایی تهران دادم تا جنازه پسرم را تحویلم دادند، ضمن اینکه پرونده نظام پزشکی(Medical System) من کمتر از یک ماه موجود بود و هیچ اتفاقی نیفتاد و کار خاصی انجام ندادند.

وی تصریح کرد: در جلسه‌ای که در اواخر شهریورماه سال جاری با حضور رئیس بیمارستان غرضی سیرجان برگزار شد، پزشک مربوطه ۲۰ دقیقه آخر در این جلسه حضور پیدا کرد و در یک گوشه‌ای نشست.

کودکم معاینه نشد، اما در پرونده نوشته شده معاینه شد

خواجویی گفت: پرونده پزشکی وضع‌حمل همسر من دست‌کاری شده است، زیرا پزشک، کودک مرا بعد از تولد معاینه نکرده و تنها کارت ویریت توسط آنکال در بین مادرانی که زایمان کرده بودند پخش شد، اما در پرونده همسرم نوشته شده کودک توسط پزشک معاینه و تشخیص بیماری داده شد.

پدر پرهام بیان داشت: من قبل از دست‌کاری شدن در پرونده پزشکی همسرم به بیمارستان غرضی سیرجان مراجعه کردم و پرونده پزشکی همسرم را درخواست کردم، اما به من پرونده را ندادند از بیمارستان به دادگاه شکایت کردم و دادستان دستور داد پرونده در اختیار من قرار گیرد و من یک کپی از روی پرونده برای خودم گرفتم.

خواجویی‌سیرجانی اظهار کرد: در این ارتباط نامه به کرمان زده شده بود و همسرم چندین‌بار به حراست بیمارستان غرضی مراجعه کرد، گفت جوابی از کرمان نیامده به همین دلیل خودم و همسرم آبان ماه به تامین اجتماعی استان کرمان مراجعه کردیم و به ما اعلام شد، نامه به مدیریت درمان استان نوشته شده است.

وی بیان کرد: هیچ‌کس جواب من را نمی‌دهد که ببینم جواب پرونده کودکم چیست؛ هزاران آرزو و امید برای آینده‌اش داشتم به دلیل بی‌مسئولیتی یک پزشک غیرمتعهد که حسرت بر دل ما گذاشت و با خودش به دیار باقی برد.

خانواده در جلسات با بیمارستان قانع نشدند/ شکایت به نظام‌پزشکی

جهانشاهی معاون درمان دانشکده علوم‌پزشکی سیرجان در این ارتباط گفت: این پرونده مدت‌ها در جریان است و رئیس بیمارستان چندین جلسه با خانواده کودک داشته‌اند که در نهایت خانواده قانع نشدند که کاری برای فرزندشان انجام شده و با دلخوری رفتند.

وی بیان کرد: اگر دنبال این قضیه هستند باید پرونده به نظام پزشکی برود و این‌ها باید در نظام‌پزشکی شکایتی را مطرح کنند که نسبت به این قضیه اعتراض داریم و باید رسیدگی شود که نظام‌پزشکی در کمیته‌ای تمام مسائل را بررسی می‌کند و حتی در صورت اعتراض به نتیجه پرونده چندین مرتبه پرونده را دنبال کنند.

معاون درمان دانشکده علوم‌پزشکی سیرجان گفت: بر اساس مستندات و ... در کمیته تخصصی باید نتیجه اعلام شود.

تخلف پزشک در زمینه ویزیت‌نکردن نوزاد محرز است

آرمان سلطان‌زاده رئیس حراست اداره کل تأمین‌اجتماعی استان کرمان در پاسخ به سوال خبرنگار در زمینه اینکه پرونده کودک سیرجانی در چه مرحله قرار دارد و به چه نتیجه‌ای تاکنون رسیده‌اید، بیان کرد: در بیمارستان غرضی سیرجان جلسه‌ای با حضور رئیس بیمارستان، حراست بیمارستان، پدر و مادر کودک و پزشک معالج برگزار شده است و جمع‌بندی این جلسه به این نحو بوده که می‌توان گفت، تخلف پزشک در زمینه ویزیت‌نکردن نوزاد محرز است.

وی بیان داشت: هرچند پزشک نپذیرفته که ویزیت نکرده، اما مادر نوزاد می‌گوید من کنار نوزادم بودم و مطمئنم به هیچ عنوان نه‌تن‌ها نوزاد من بلکه سایر نوزادان دیگر را که در این بخش به دنیا آمده بودند ویزیت نکرده است.

سلطان‌زاده ابراز داشت: نهایتا رئیس بیمارستان قرار شد با پزشک برخوردی انجام دهد.

اضافه‌کردن به پرونده کار غیرممکنی نیست/ پلیس آگاهی تشخیص می‌دهد

رئیس حراست اداره کل تأمین‌اجتماعی استان کرمان افزود: بهترین تصمیمی که در این رابطه می‌شود گرفت اگر واقعا محرز شده که پزشک مربوطه ویزیت نکرده و کارت مطبش را پخش کرده بهتر است لغو قرارداد شود که مدیریت درمان استان هم با این مسأله موافق بود، اما بازهم به خود رئیس بیمارستان غرضی سیرجان واگذار شده تا تصمیمی درباره این پزشک بگیرد.

سلطان‌زاده در پاسخ به سؤالی دیگر که آیا در پرونده زایمان مادر این نوازد دست‌کاری صورت گرفته را تایید می‌کنید، بیان داشت: پرونده‌ای که دست پدر نوزاد وجود دارد کپی است که برگه ویزیت در آن وجود ندارد، اما پرونده‌ای که در بیمارستان وجود دارد برگ ویزیت پزشک روی آن قرار دارد و تشخیص این امر مستلزم کار کارشناسی و پلیس آگاهی است و به راحتی می‌توان این مسأله را مشخص کرد و من حقیقتا در این زمینه نمی‌توانم اظهار داشته باشم.

وی گفت: می‌توان به پرونده اضافه کرد و کار غیرممکنی نیست، اما من نمی‌توانم با قاطعیت بگویم که به پرونده کودک ویزیت پزشک اضافه شده است، امیدواریم اگر تخلف این پزشک محرز شده برخورد قاطعی صورت گیرد تا التیامی هرچند کوچک بر دل داغدار این خانواده و خانواده‌های مشابه آن‌ها باشد.فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: