کد خبر: ۲۴۵۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 11
نیاز به‌ غذای گرم، تأمین گرمای سالم که آسیبی به سلامت مردم وارد نکند و افزایش بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی که اغلب کودکان زلزله زده را گرفتار کرده از عمده مشکلات مردم در این مناطق است
شفاآنلاین>اجتماعی>حوادث> با گذشت 4 روز از زلزله آذربایجان شرقی و امدادرسانی و تلاش برای اسکان مردم آسیب دیده همچنان شاهد تبعات ناخوشایند این حادثه هستیم.

به گزارش شفاآنلاین،در زمین لرزه 9/5 ریشتری نیمه شب جمعه 720 نفر در میانه و سراب مصدوم شده‌اند که بیشترین علت مصدومیت<injury> ناشی از فرار از خانه‌ها و ترس بوده است؛ از این تعداد ۴۵۰ نفر از مصدومان از شهرستان سراب و مابقی از میانه بوده‌اند. 

نیاز به‌ غذای گرم، تأمین گرمای سالم که آسیبی به سلامت مردم وارد نکند و افزایش بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی که اغلب کودکان زلزله زده را گرفتار کرده از عمده مشکلات مردم در این مناطق است. 

آذربایجان شرقی به خاطر شرایط آب و هوایی در این فصل سرمای شدیدی را تجربه می‌کند و حالا مردمی که خانه و سرپناهشان را از دست داده و مجبورند در چادرهای امدادی زندگی کنند با خطرات زیادی رو به رو هستند.

 از جمله بیماری و سرماخوردگی و از همه مهم تر گازگرفتگی یا همان مسمومیت مرگبار ناشی از استنشاق گاز که برای گرم کردن فضای چادر استفاده می‌کنند. این در حالی است که کمبود پزشک و امکانات دارویی در این مناطق مشکلات را بیشتر کرده است.

نماینده سراب در مجلس شورای اسلامی گفته همه توجه‌ها به‌ سمت برپایی چادر متمرکز شده اما فکری به حال تأمین بخاری برقی نکرده‌ایم. نتیجه‌اش هم این شده که دو نفر بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن در چادرها جان خود را از دست دادند، اما سه نفر نجات پیدا کردند. 

داوودی افزوده است: آواربرداری‌ها در مناطق زلزله زده سراب بسیار کند انجام می‌شود و نیاز به کار و عملیات بیشتری است؛ چراکه آواربرداری در ۹۰ درصد روستاهای سراب اصلاً شروع نشده است.

اینها بخشی از مشکلات مردم است، مسائل دیگری نظیر تأمین امنیت مردم زلزله زده نیز موضوعی است که نیازمند توجه جدی مسئولان است.

 صبح دیروز سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی گفت: تمهیدات لازم برای ارائه هرگونه خدمات مطلوب امنیتی، انتظامی، ترافیکی و امدادی در مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی پیش‌بینی و عملیاتی شده است. بسیج و اعزام نیرو و گسیل امکانات و تجهیزات پلیس در راستای تأمین نظم و امنیت و خدمات دهی به زلزله زدگان از جمله این اقدامات است.ایران 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: