کد خبر: ۲۴۵۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۵ - ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 11
ظهر شنبه 13 مهر یک جرثقیل و دکل آن که در پارک بسیج واقع در بزرگراه محلاتی در حال نصب یک چرخ‌ فلک بود سقوط کرد، در این حادثه دو مرد 55 و 65 ساله که راننده پیک موتوری و راننده تاکسی بودند جان باختند و سه مرد و یک زن نیز مجروح و به مرکز درمانی منتقل شدند
شفاآنلاین>اجتماعی>حوادث>هیأت کارشناسی پس از 150 ساعت تحقیق و بررسی در پرونده سقوط مرگبار جرثقیل 5 مقصر این حادثه را معرفی کردند.

به‌گزارش شفاآنلاین، ظهر شنبه 13 مهر یک جرثقیل و دکل آن که در پارک بسیج واقع در بزرگراه محلاتی در حال نصب یک چرخ‌ فلک بود سقوط کرد، در این حادثه دو مرد 55 و 65 ساله که راننده پیک موتوری و راننده تاکسی بودند جان باختند و سه مرد و یک زن نیز مجروح و به مرکز درمانی منتقل شدند.

بعد از این حادثه بازپرس کشیک قتل<killing> پایتخت دستور تشکیل هیأت سه نفره کارشناسی شامل کارشناس ایمنی و حوادث، کارشناس برق و تأسیسات و کارشناس آتش‌نشانی را برای بررسی علت حادثه و شناسایی مقصران صادر کرد. بدین ترتیب پس از 150 ساعت تحقیق و بررسی، هیأت کارشناسی مقصران این حادثه را شناسایی کرد. طبق اعلام آنها، راننده جرثقیل به‌دلیل اینکه از نقص و عیب جرثقیل مطلع بوده اما از آن استفاده کرده 30 درصد مقصر شناخته شد.

مالک جرثقیل نیز به‌دلیل آنکه از نقص و ایراد دستگاه آگاه بوده اما اجازه کار به آن داده نیز 30 درصد مقصر شناخته شد. سازمان مشارکت شهرداری تهران نیز به‌دلیل نداشتن نظارت کافی بر پروژه 20 درصد مقصر اعلام شد. همچنین مجری طرح نیز به‌دلیل اینکه نظارت کافی بر ایمنی تجهیزات نداشته 15 درصد مقصر شناخته شد.

 در آخر نیز هیأت سه نفره کارشناسی، شرکت نظارت بر کار را که حفاظت و ایمنی کار را بررسی می‌کند به میزان 5 درصد مقصر شناخت. این حکم به طرفین پرونده ابلاغ می‌شود و در صورت اعتراض برای رسیدگی وارد مرحله بعد خواهد شد.ایران 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: