کد خبر: ۲۴۵۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 09
اشعه ایکس در رادیولوژی و سی تی اسکن ضرر دارد، اما سونوگرافی و ام آر ای، چون با امواج تصویربرداری می شود ضرری ندارد، اما باز باید تاکید کرد که مردم نباید خودشان به دنبال تصویربرداری باشند و حتما باید با توصیه پزشکان باشد
شفاآنلاین>سلامت>رئیس انجمن رادیولوژی ایران، گفت: از نظر تعداد دستگاه‌های رادیولوژی تامین هستیم، اما از نظر نگهداری و به روز رسانی اگر بودجه‌ای در نظر گرفته نشود در اینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

به گزارش شفاآنلاین، جلال جلال شکوهی، در حاشیه برگزاری همایش روز جهانی رادیولوژی (جشن اشعه ایکس)، با اشاره به فعالیت ٢٩٠٠ رادیولوژیست ثبت نام شده در انجمن رادیولوژی ایران، افزود: پیش بینی می‌کنیم تا سال١٤٠٠ چهار هزار رادیولوژیست در کشور داشته باشیم.

وی به فعالیت ٢٤ انجمن استانی رادیولوژی تحت نظر انجمن مرکزی، گفت: اعتراض به تعرفه‌ها، دخالت رشته‌های دیگر پزشکی در رادیولوژی و برخی مشکلات رفاهی از جمله گلایه‌های این قشر بود که با همکاری وزارت بهداشت تا حدودی این مشکلات حل شده است.

جلال شکوهی درباره به روز شدن دانش متخصصان رادیولوژی در کشور، اظهار داشت: برگزاری کلاس‌های اموزشی، همایش‌ها و ایجاد فرصت‌های آموزشی در خارج از کشور سبب شده تا متخصصان این رشته همگام با علم روز رادیولوژی حرکت کنند به گونه‌ای که توان متخصصان ایرانی رادیولوژی رتبه اول منطقه را دارد.

وی گفت: با توجه به اینکه ١٢٤ سال پیش در چنین روزی اشعه ایکس کشف شد امروز روز جهانی رادیولوژی نام گرفته و محور جهانی تصویربرداری در صدمات ورزشی برجسته شده است.

جلال شکوهی افزود: در ایران نیز بهمراه گرامیداشت این روز اموزش درباره غربالگری جنین در سه ماهه اول و رادیولوژی عضلات و مفاصل را داریم.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران درباره مضرات رادیولوژی نیز گفت: اشعه ایکس در رادیولوژی و سی تی اسکن ضرر دارد، اما سونوگرافی و ام آر ای، چون با امواج تصویربرداری می شود ضرری ندارد، اما باز باید تاکید کرد که مردم نباید خودشان به دنبال تصویربرداری باشند و حتما باید با توصیه پزشکان باشد.

جلال شکوهی گفت: از ۱۰ نفر رادیولوژیست جانباز دوران دفاع مقدس تقدیر شد.مهر 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: