کد خبر: ۲۴۵۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 07
بیماری اگزما با گرم شدن بیش از حد پوست به وجود می‌آید. پوست نوزاد ممکن است بدلیل نازک و حساس بودن با گرم و سرد شدن بسیار و خشکی در روزهای آغاز زندگی دچار اگزمای پوستی شود
شفا آنلاین>سلامت>عضو انجمن متخصصین پوست ایران گفت: نوزادان در روزهای نخست زندگی به دلیل نازک و حساس بودن پوست ممکن است دچار مشکلاتی پوستی شوند.

به گزارش شفا آنلاین، داریوش دائر ، عضو انجمن متخصصین پوست ایران در خصوص مشکلات پوستی رایج میان نوزادان تازه متولد شده اظهار کرد: بیماری اگزما(Eczema) با گرم شدن بیش از حد پوست  به وجود می‌آید. پوست نوزاد ممکن است بدلیل نازک و حساس بودن با گرم و سرد شدن بسیار و خشکی در روزهای آغاز زندگی دچار اگزمای پوستی شود .

او گفت: این حالت زمانی خانواده نوزاد را متوجه می‌کند که نوزاد از خارش ، پوسته ریزی و بی قراری گاه و بیگاه  بی تاب می‌شود اما در سنین نوزادی و شیرخوارگی چند بیماری می‌تواند برای آن‌ها حائز اهمیت باشد که یکی از این مشکلات بیماری عرق‌سوز یا میلیاریا روبرا است، این عارضه تمام سطوح بدن نوزاد را درگیر می‌کند.

دلیل عمده ابتلای نوزادان به این مشکل پوشاندن نوزاد با لباس گرم است که از علائم اصلی این بیماری می‌توان به وجود جوش‌های سفید یا قرمز رنگ همراه با سوزش، خارش و بی قراری اشاره کرد.

دائر ادامه داد: دامنه بیماری‌های پوستی شیرخواران و نوزادان در سن زیر ۶ ماه دامنه وسیعی دارد و باعث عفونت های قارچی و مخمری در اثر پوشک کردن نوزادان می شود.

او بیان کرد: به مادران توصیه می‌شود که همیشه از لباس های نخی برای نوزادان و کودکان استفاده کنند، لباس کودک را روزانه تعویض نمایند و از خشک نگه داشتن مناطق زیر چانه و گلوی کودک غافل نشوند.

او اظهار کرد: خوشبختانه بیماری آکنه(Acne) نوزادی شیوع گسترده‌ای تا به امروز نداشته اما مادرانی که با سابقه آکنه یا جوش دست به گریبانند باید با بروز هر ضایعه در روزهای نخست زندگی بر روی پوست نوزاد از این بیماری جلوگیری نمایند. زیرا آکنه بیماری است که در صورت درمان نشدن آن به شدت در ناحیه گونه ، پیشانی گسترش می یابد .

دائر در ادامه بهترین سیاسیت در درمان بروز مشکلات نوزادان را صبر دانست و گفت : صبر خانواده تدریجا از عوامل بهبود درمان کودک  است. برخی از بیماری‌ها با گذر زمان بهبود پیدا می‌کنند و لازمه اصلی آن صبر است، البته مادران در دوران شیردهی باید در راستای مصرف خوراکی‌های حاوی مواد آلرژن در ۶ ماه اول مراقب باشند زیرا خوراکی‌های حاوی ادویه ، غذاهای تند و فلفلی ، زنجیل ، دارچین، توت فرنگی  وگوجه فرنگی برای کودک مضر است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: