کد خبر: ۲۴۵۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 07
اينكه چشمانتان فورى درد ميگيرد و حتى خواب‌آلود می‌شويد، حاكى از نور نامناسب و ناکافی محيط است. پس حتما در روزها از نور طبيعی آفتاب اتاقتان بهره گيريد و در شب ها از نور چراغ مطالعه استفاده كنيد تا ديرتر از درس كناره گيری كنيد
شفاآنلاین>اجتماعی>با ۱۰ نکته کلیدی دیگر تمرکزتان بهم نمی‌ورد و عاشقانه درس می‌خوانید و مطالعه می‌کنید.

به گزارش شفاآنلاین، يكى از سخت ترين كارها براى بعضی دانش‌آموزان درس خواندن است به طورى كه برخی بيكار ماندن، خيره شدن به ديوار و حتى انجام كارهاى بيهوده را به درس خواندن ترجيح می‌دهند.
يكى از مؤثرترين اقدامات در تغيير اين شرايط كه پيامدهاى خوبى هم به دنبال ندارد، عوض كردن محيط مطالعه‌تان است.

نكته اول

در زمان مطالعه بدنتان بايد راحت و در وضع مناسب قرار داشته باشد ولى نباید روى تخت خواب باشيد  و خوابتان ببرد.

نكته دوم

مناسب بودن صندلى و ميز بسيار حائز اهميت است؛ به طوری كه بدون قوز كردن و با قرارگيری كامل كف پا بر روى زمين بتوانيد به مطالعه كردن و نوشتن بپردازيد.

نكته سوم

اينكه چشمانتان فورى درد ميگيرد و حتى خواب‌آلود می‌شويد، حاكى از نور نامناسب و ناکافی محيط است. پس حتما در روزها از نور طبيعی آفتاب اتاقتان بهره گيريد و در شب ها از نور چراغ مطالعه استفاده كنيد تا ديرتر از درس كناره گيری كنيد.

نكته چهارم

وسایل مورد نیازتون رو آماده کنید؛ قبل از اینکه شروع به درس خواندن کنید مطمئن شوید که همه وسایل مورد نیاز مثل مداد، خودکار، خط کش  را آماده کردید، این گونه دیگر وقتتان را برای پیدا کردن وسایل هدر نمی‌د‌هید.

نکته پنجم‌

مرتب بودن وسایل روی میز مانند خودکار و دفتر و کاغذ را فراموش نکنید. با این کار دسترسی شما به آنها بیشتر می‌شود و با خیال آسوده تر و تمرکز بالاتری درس خواهید خواند.

نکته ششم

زمان را کنترل کنید. با قرار دادن یک ساعت در مقابلتان، برنامه درسی‌تان ‌را کنترل شده پیش ببرید تا به بهترین و کامل‌ترین نحو ممکن از زمان خود استفاده کنید. در ضمن در ازای هر ۳۰ دقیقه مطالعه، استراحتی کوتاه در حد ده دقیقه را فراموش نکنید.

نکته هفتم

گوشی‌های هوشمند از جمله دلایل مهم برای حواس‌پرتی شما به شمار می‌آیند. می‌توانید با خاموش کردن آن خیال خود را راحت کنید و با آرامش بیشتری درس بخوانید.

نکته هشتم

خوردن خوراکی در حین مطالعه تمرکزتان را کم می‌کند، بهتر است این کار را بین زمان‌های مطالعه و تفریحتان بگنجانید.

در قید و بند امکانات محیطی برای مطالعه کردن نباشید. اینکه محیط مناسبی برای مطالعه داشته باشید قطعا در فرایند مطالعه بی‌تاثیر نیست اما دلیل و بهانه خوبی هم محسوب نمی شود تا در صورت نداشتن آن‌ها قید درس خواندن را بزنید. مطمئن باشید اگر در یک محیط ساده‌تر و حتی کوچکتر با تمرکز بالاتری درس بخوانید، بازه بهتری نسبت به فضایی خواهید داشت که بزرگ و شلوغ تر است.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: