کد خبر: ۲۴۵۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - 2019October 31
استاندارد خرید راهبردی خدمت سنجش تراکم استخوان، ۸ استاندارد خدمات سونوگرافی بارداری و ۱۵ استاندارد خدمات پزشکی هسته‌ای ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت و برخی دستورالعمل‌های سازمان در سامانه تایید خدمات قرار گرفت
شفا آنلاین>سلامت>رئیس گروه پاراکلینیک سازمان بیمه سلامت گفت: استاندارد خرید راهبردی خدمت سنجش تراکم استخوان،  ۸ استاندارد خدمات سونوگرافی بارداری و ۱۵ استاندارد خدمات پزشکی هسته‌ای ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت و برخی دستورالعمل‌های سازمان در سامانه تایید خدمات قرار گرفت.

به گزارش شفا آنلاین،  سید سعید انوری روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: براین اساس تمام اقدامات قبل از انجام باید وارد سامانه شده و کد رهگیری دریافت کنند.

بعد از اینکه تایید خدمات ام آر آی از سال گذشته با موفقیت انجام شد، تصمیم بر آن شد که سایر خدمات پرتوپزشکی نیز تحت پوشش سامانه تایید خدمات قرار گیرد. بنابراین لازمه انجام این اقدام ایجاد وب سرویس در بیمارستان‌ها و مراکز طرف قرارداد بود که از اواخر سال گذشته با همکاری وزارت بهداشت محقق شد.

وی ادامه داد: پیش از این بیمارستان‌ها مجبور بودند که یک بار اطلاعات را وارد سامانه خود و یک بار وارد سامانه تایید خدمات کنند که این موضوع باعث دوباره کاری و ایجاد صف‌های طولانی می‌شد که با ایجاد وب سرویس مشکلات موجود تا حدود زیادی برطرف شده و تایید و عدم تایید خدمت بلافاصله با یک بار ورود اطلاعات نسخه بیمه شده اعلام می‌شود.

رییس گروه پاراکلینیک سازمان بیمه سلامت(Health insurance) اظهار داشت: افزایش رضایتمندی بیماران و مراکز درمانی ناشی از تسهیل فرآیند تایید خدمات باعث شد که سایر خدمات پرتوپزشکی از جمله سی تی اسکن، سونوگرافی، پزشکی هسته‌ای و سنجش تراکم استخوان نیز تحت پوشش سامانه تایید خدمات قرار گیرد که این اقدام از مرداد سال جاری نهایی و اجباری شد.

انوری بیان کرد: سامانه تایید خدمات علاوه بر جلوگیری از انجام خدمات غیر ضروری و صرفه‌جویی در منابع از بسیاری آسیب‌های ناشی از انجام خدماتی همچون سی تی اسکن که دارای اشعه‌های مضر هستند، تا حدود زیادی جلوگیری می‌کند. باید توجه داشت که تمام این اقدامات در راستای دفاع از حقوق بیمه‌شدگان است و ما در برابر سلامتی آنها مسئول هستیم.

رییس گروه پاراکلینیک سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در صورت ابلاغ سایر استانداردها از سوی وزارت بهداشت در فاز بعدی آمادگی داریم که سامانه تایید خدمات را به سایر خدمات از جمله خدمات آزمایشگاهی و ژنتیکی نیز گسترش دهیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: