کد خبر: ۲۴۵۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۹ - ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - 2019October 30
۳۵ منطقه برای ساخت ۴۰ پانسیون پرستاری در نظر گرفته شده است و دانشگاه علوم پزشکی نیز در این زمینه اعلام نیاز کرده و قرار است زمین پانسیون‌های پرستاری به وسیله دانشگاه‌ها خریداری و جهت ساخت در اختیار خیرین قرار گیرد.
شفاآنلاین>سلامت>معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: با مشارکت خیرین حوزه سلامت ۴۰ پانسیون پرستاری در مناطق مورد نیاز ساخته می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین،مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت، با اشاره به مشارکت خیرین برای ساخت بیمارستان، اظهار کرد: برای برخی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور تجهیزات لازم خریداری شده است اما به دلیل نبود مکانی جهت اقامت پرسنل پزشکی برخی از پرستاران<nurses> در این مراکز مشغول به فعالیت نیستند.

او ادامه داد: به تازگی وزارت بهداشت در زمینه ساخت پانسیون‌های پرستاری به توافقات خوبی دست پیدا کرده و قرار است این اماکن اقامتی به وسیله خیرین احداث شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت تاکید کرد: ۳۵ منطقه برای ساخت ۴۰ پانسیون پرستاری در نظر گرفته شده است و دانشگاه علوم پزشکی نیز در این زمینه اعلام نیاز کرده و قرار است زمین پانسیون‌های پرستاری به وسیله دانشگاه‌ها خریداری و جهت ساخت در اختیار خیرین قرار گیرد.

حضرتی افزود: پانسیون‌های پرستاری بیشتری برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی جنوبی کشور و مناطق مرزی با مشارکت خیرین احداث می‌شود و بر اساس پیش‌بینی‌ها هزینه ساخت ۴۰ پانسیون پرستاری حدود ۲۰ میلیارد تومان است.

او با اشاره به جذب پرستاران در کشور گفت: اگر ما سالیانه بین ۹ تا ۱۰ هزار پرستار جذب کنیم تعداد نیروی پرستاری در کشور تا سال ۱۴۰۰ به سطح ایده‌آل می‌رسد و تمام پرستاران تازه استخدام شده در بیمارستان‌های جدید مشغول فعالیت نمی‌شوند بلکه بخشی در مراکز درمانی قدیمی با هدف رفع کمبود‌های احتمالی نیروی پرستاری جذب می‌شوند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: برخی از نیروهای پرستاری به دلیل سپری کردن دوران بارداری و حتی شیردهی در مرخصی به سر می‌برند و همین مسئله باعث شده است کمبود نیروی پرستاری در برخی از مراکز درمانی دیده شود.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: