کد خبر: ۲۴۵۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۷ - ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - 2019October 30
اولین مسئله این است که نه پدر، نه مادر و نه کادر درمان حق این را ندارند که جنین را از یک روز بیشتر یا کمتر ماندن در شکم مادر محروم کنند، ما باید در نظر داشته باشیم زمانی که درد زایمان شروع می‌شود، این درد در حقیقت انعکاسی از پیامی است که خود جنین به ما می‌دهد
شفاآنلاین>سلامت>متخصص سلامت و باروری گفت: نه پدر، نه مادر و نه کادر درمان حق این را ندارند که جنین را از یک روز بیشتر یا کمتر ماندن در شکم مادر محروم کنند.

به گزارش شفاآنلاین،فرناز فرنام متخصص سلامت و باروری و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران  اظهار کرد: امروز ۹۸/۸/۸ ما با جمعیت وسیعی از مادرانی مواجه بودیم که تقاضا داشتند زایمانشان را انجام دهند، فقط برای اینکه تاریخ تولد فرزندشان در شناسنامه یک عدد رند باشد. البته این مسئله فقط شامل امروز نمی‌شود چراکه ما در اول فروردین ماه و آخر شهریور ماه این تقاضا‌ها را داریم و این مسئله از چند لحاظ قابل بررسی است.

این متخصص سلامت و باروری بیان کرد: اولین مسئله این است که نه پدر، نه مادر و نه کادر درمان حق این را ندارند که جنین را از یک روز بیشتر یا کمتر ماندن در شکم مادر محروم کنند، ما باید در نظر داشته باشیم زمانی که درد زایمان<giving birth> شروع می‌شود، این درد در حقیقت انعکاسی از پیامی است که خود جنین به ما می‌دهد.

فرنام ادامه داد: اگر ما به هر علتی خودمان این تنظیم را بهم بزنیم با مشکلاتی مواجه می‌شویم، سازمان WHO در تحقیقی که اخیراً در ۲۴ کشور انجام داده به این نتیجه رسیده است مادرانی که فرزندشان با زایمان پیش یا قبل از موعد به دنیا آمده‌اند، احتمال مرگ، خون‌ریزی و بستری شدن در ICU و عوارض بعدی برای بارداری دوباره در این مادران به خطر می‌افتد.

او اظهار کرد: علاوه بر این‌ها عوارض جدی و خطرناکی برای خود نوزاد به وجود می‌آید چراکه هنوز ریه نوزاد کامل نشده است و او دچار مشکل تنفسی می‌شود و به همین دلیل مجبور می‌شوند که نوزاد را در بخش مراقبت‌های ویژه بستری کنند؛ این‌ها فقط از عوارض زایمان دستکاری شده است.

این متخصص سلامت و باروری با بیان اینکه مادرانی که تصمیم دارند در یک روز خاص فرزندشان را به دنیا آورند، گفت: هنگامی که حجم زیادی از تقاضا در یک تاریخ مشخص به بیمارستان سرازیر می‌شود، رسیدگی‌های مورد نیاز به این دسته از افراد به دلیل حجم بالای تقاضا صورت نمی‌گیرد.

فرنام همچنین ادامه داد: وقتی که مادر آماده زایمان نباشد هرچقدر هم آمپول فشار تزریق شود، این امر پاسخگوی زایمان نخواهد بود چراکه تزریق آمپول فشار شرایطی دارد، زیرا زمانی که جنین ۴۰ هفته خود را سپری کرده و مادر همچنان درد زایمان به سراغش نیامده باشد، مجبور می‌شویم برای نجات جنین از این آمپول استفاده کنیم.

او تصریح کرد: تزریق آمپول فشار پیش از موعد زایمان به مادر عوارضی را به دنبال خواهد داشت چراکه اگر این امر چند بار تکرار شود، مادر ناچار به انجام عمل سزارین می‌شود و این عمل به دلیل کامل نشدن ریه جنین باعث انتقال کودک به بخش مراقبت‌های ویژه می‌شود.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: