کد خبر: ۲۴۵۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - 2019October 30
با اقدام عالمانه شورای عالی بیمه سلامت کشور، ویزیت پزشکان متخصص طب سنتی ایرانی در تعهد سازمان‌های بیمه‌گر پایه قرار گرفت
شفا آلاین>سلامت>رییس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، آغاز فرایند تعهد بیمه‌ها در حوزه طب سنتی را گامی موثر در راستای بهره‌مندی مردم از ظرفیت‌های با ارزش و خدمات تایید شده و استاندارد طب ایرانی و فراهم شدن زمینه ادغام این خدمات در نظام سلامت کشور دانست.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر «محمد ستایش»، رییس دانشکده طب ایرانی کرمان و عضو هیات ‌مدیره انجمن علمی طب سنتی(Traditional medicine) ایران، با اشاره به تصویب پوشش بیمه‌ای ویزیت متخصصان طب سنتی در جلسه هفتاد و پنجم شورای عالی بیمه سلامت کشور، گفت: با اقدام عالمانه شورای عالی بیمه سلامت کشور، ویزیت پزشکان متخصص طب سنتی ایرانی در تعهد سازمان‌های بیمه‌گر پایه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این اقدام، بیمه‌ها بیش از پیش در کنار مردم قرار گرفتند، افزود: این حق مردم است که از ظرفیت‌های با ارزش طب ایرانی و خدمات تایید شده و استاندارد آن، ارزان‌تر و با سهولت و اطمینان بیشتری بهره‌مند شوند.

ستایش با اشاره به تاکید سازمان جهانی بهداشت(WHO) و الزام قوانین بالادستی حال حاضر کشور بر ادغام خدمات استاندارد طب سنتی در نظام سلامت، گفت: با آغاز فرایند تعهد بیمه‌ها، زمینه ادغام این خدمات در نظام سلامت و حضور رسمی طب سنتی در لایه‌بندی خدمات سلامت کشور نیز فراهم می‌شود.

رییس دانشکده طب ایرانی کرمان با قدردانی از تلاش همه کسانی که در به ثمر رساندن این مصوبه موثر بوده‌اند، ابراز امیدواری کرد: با همت دفتر طب ایرانی و دیگر معاونت‌های مرتبط وزارت بهداشت برای تعیین حدود اختیارات متخصصان و تهیه و ابلاغ بسته خدمات و راهنماهای بالینی، هرچه زودتر زمینه اجرایی شدن این مصوبه فراهم شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: