کد خبر: ۲۴۵۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - 2019October 30
فرماندار "ماتازو" در ایالت کاستینا امروز گفت که شیوع این بیماری مشکوک در منطقه "کوگواره" و "اونگاون ساراکو" در این ایالت موجب شد طی چند روز اخیر بیش از 60 تن از شهروندان این ایالات جان خود را از دست بدهند
شفا آنلاین>سلامت>خبرگزاری آل افریکا" روز چهارشنبه به نقل از مقامات نیجریه گزارش داد که شیوع یک بیماری مشکوک در ایالت "کاستینا"ی این کشور بیش از 60 تن را به کام مرگ برد.

به گزارش شفا آنلاین، "شعیبو الیاسو" فرماندار "ماتازو" در ایالت کاستینا امروز گفت که شیوع این بیماری مشکوک در منطقه "کوگواره" و "اونگاون ساراکو" در این ایالت موجب شد طی چند روز اخیر بیش از 60 تن از شهروندان این ایالات جان خود را از دست بدهند.

وی نشانه های این بیماری را چیزی شبیه به "تب زرد" عنوان کرد و گفت: این بیماری مشکوک و ناشناس، برخلاب تب زرد، بلافاصله فرد را به حالت اغماء و بیهوشی برده و روند درمان را برای تیم پزشکی دشوار و در برخی موارد کاملا غیر ممکن می کند.

الیاسو ضمن درخواست از دولت برای اعلام وضعیت فوق العاده در این منطقه گفت: اگرچه برخی خانواده ها بعد از بروز علائم این بیماری در فرد مبتلا، بلافاصله او را که دیگر هوشیاری خود را از دست می دهد به بیمارستان منتقل می کنند، اما پزشکان به راحتی نمی توانند از مرگ فرد جلوگیری کنند، این درحالی است که هنوز از آمار واقعی کشته ها  اطلاع دقیق در دست نیست.

وی از افزایش احتمال قربانیان خبر داد و گفت: به احتمال زیاد تعداد زیادی از شهروندان نیجریه ساکن کستینا وجود داشته باشند که پیش از این جان خود را در گمنامی از دست داده و خانواده های آنها هنوز از آنها خبر ندارد و حتی بسیاری از خانواده ها همچنان به بیمارستان مراجعه نمی کنند و تلاش می کنند از روش های سنتی استفاده از گیاهان دارویی به درمان این مورد مشکوک بپردازند.

فرماندار ماتازو با اعلام اینکه کودکان بیش از بزرگسالان در معرض این بیماری قرار دارند گفت: با وجود اینکه تیم های امداد و نجات سعی می کنند هوشیاری(Vigilance) های لازم را در شهروندان مناطق آسیب دیده افزایش دهند و با داروهای خاص میزان تب ناشی از این بیماری را کاهش دهند با این وجود این داروها هم تا کنون چندان اثر بخش نبوده و همچنان بر آمار قربانیان این بیماری افزوده می شود.

"شمس الدین یحیی" دبیر اجرایی موسسه توسعه پزشکی ایالت کاستینا نیز به این خبرگزاری گفت که وزارت بهداشت نیجریه در حال بررسی علائم و نشانه های این بیماری مشکوک است تا بتواند با کمک مراکز تحقیقات پزشکی راه حلی برای درمان موثر آن پیدا کند.

وی گفت: با وجود اینکه بیش از شش میلیون نفر از جمعیت کاستینا تاکنون در برابر تب زرد واکسینه شده اند، اما این بیماری مشکوک همچنان قربانی می گیرد تا زمانی که تحقیقات آزمایشگاهی بتواند راهکاری را برای درمان آن در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد.

وی با اعلام اینکه نتیجه آزمایش های انجام شده تاکنون ارتباط این بیماری با ابولا یا هر ویروس دیگری را منتفی می داند گفت: این بیماری با علائمی همچون سردرد، کاهش وزن(Weight Loss)، تاری دید و کاهش سطح هوشیاری، قربانیان را ظرف 24 ساعت از پا در می آورد.

این بیماری مرموز در حالی در نیجریه شایع شده است که بیماری ابولا طی چند سال گذشته جان بسیاری را عمدتا در آفریقا گرفت.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی(WHO)، تاکنون آمار ابتلای بیش از 25 هزار و 500 نفر به ویروس ابولا ثبت شده است که 10 هزار و 587 تن از مبتلایان جان خود را از دست داده اند.

بیشترین موارد ابتلا به ابولا در 3 کشور سیرالئون، گینه و لیبریا مشاهده شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: