کد خبر: ۲۴۵۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - 2019October 30
اگر ویتامین D با تجویز پزشک و به میزان مناسب مصرف شود، می‌تواند افسردگی دوران میانسالی و یائسگی زنان را کاهش دهد، کمبود ویتامین D به این معنی است که بدن شما محافظت و حمایت کافی برای رشد استخوان‌ها را دریافت نمی‌کند
شفاآنلاین>سلامت>ویتامینی که به عنوان ویتامین نور خورشید هم شناخته می‌شود، به عنوان داروی ضد افسردگی عمل می کند.

به گزارش شفاآنلاین،ویتامین D می‌تواند با افسردگی به ویژه در زنان مقابله کند. کمبود این ویتامین در زنان و کودکان بیشتر  بوده و مهمترین سنین ابتلا به افسردگی بین ۳۰ تا ۵۰ سال می‌باشد.

زنان معمولا در این سنین به بحران میانسالی می‌رسند که معمولا همزمان با یائسگی <Menopause>، بیماری افسردگی را در پی دارد که این بحران را می‌توان با مصرف ویتامین D کنترل کرد.

اگر ویتامین D با تجویز پزشک و به میزان مناسب مصرف شود، می‌تواند افسردگی دوران میانسالی و یائسگی زنان را کاهش دهد، کمبود ویتامین D به این معنی است که بدن شما محافظت و حمایت کافی برای رشد استخوان‌ها را دریافت نمی‌کند.

چه افرادی در خطر ابتلا به کمبود ویتامین D هستند؟
برخی از افراد جامعه نسبت به دیگران آسیب‌پذیرتر هستند و ممکن است بیشتر گرفتار کمبود ویتامین D شوند، مصرف ویتامین D برای کودکان زیر ۵ سال، خانم‌های باردار و شیرده، افراد بالای ۶۵ سال و افرادی که در معرض کم نور خورشید قرار دارند و اغلب پوست خود را در برابر آفتاب می‌پوشانند و تیره پوست ها ضروری است.

ویتامین D را به چه شکلی دریافت کنیم؟
بهترین و موثرترین راه برای بالا بردن سطح این ویتامین در بدن، قرار گرفتن در زیر نور آفتاب است،  قرار گرفتن روزانه ده دقیقه در برابر آفتاب می‌تواند از کمبود ویتامین D جلوگیری کند، اشعه ماورای بنفش رسیده از خورشید، برای سلامتی مضر است و در صورتی که مدت زمان طولانی را زیر آفتاب سپری کنید، به خودتان آسیب می‌رسانید.

منبع اصلی ویتامین دی نور خورشید است و در ماه‌های سرد سال نور آفتاب ویتامین مورد نیاز فرد را تامین نمی کند و در این شرایط می توانید  ویتامین خود را با  مصرف مکمل‌ها دریافت کنید و به همین دلیل است که در بسیاری از شهر‌های بارانی و ابری خصوصاً در فصل زمستان، ساکنین شهر از دچار کمبود ویتامین هستند.

خوراکی‌های برای جبران ویتامین D
بسیاری از افراد کنسرو ماهی تن سبک را به‌دلیل طعم و بوی ملایم آن دوست دارند و به دلیل اینکه می‌توانند در خانه و مدت طولانی‌تری از آن نگه‌داری کنند، رغبت زیادی به مصرف‌ آن دارند.

میگو یکی از محبوب‌ترین نوع سخت‌پوستان است، با این حال برخلاف سایر منابع ویتامین D که پرچرب هستند، میگو میزان چربی بسیار پایینی دارد، این ماده‌ی مغذی حاوی مقدار زیادی ویتامین D و اسید چرب امگا ۳ است.

خبر خوب برای افرادی که ماهی دوست ندارند، این است که غذا‌های دریایی تنها منابع ویتامین D نیستند. تخم‌مرغ کامل، منبع خوبی است؛ همچنین یک غذای خوشمزه و مغذی نیز محسوب می‌شود. در حالی که بیشترین پروتئین تخم‌مرغ در سفیده‌ آن است، چربی، ویتامین‌ها و مواد معدنی آن عمدتا در زرده وجود دارد.

قارچ منبع طبیعی ویتامین D است، قارچ‌ها نیز مانند انسان، اگر در معرض پرتو‌های فرابنفش قرار بگیرند، می‌توانند این ویتامین را تولید کنند.

غلات خاص و صبحانه‌های فوری حاوی بلغور جو دوسر با ویتامین دی غنی شده‌اند و می‌تواند ویتامین D مورد نیاز بدن را تأمین کند. اگرچه غلات غنی‌شده و بلغور جو دوسر ویتامین D کمتری نسبت به منابع طبیعی دارند، اما می‌تواند روش مناسبی برای افزایش مصرف این ویتامین باشند

شیر گاو منبع خوبی برای بسیاری از مواد مغذی از جمله کلسیم، فسفر و ریبوفلاوین است.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: