کد خبر: ۲۴۵۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - 2019October 29
شرکت‌های دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی برخی دانشگاه‌های صنعتی از جمله صنعتی شریف به تدریج وارد عرصه ساخت تجهیزات و نرم‌افزارهای حوزه توانبخشی از جمله سالمندی شدند که به طور حتم به موفقیت‌های خوبی دست خواهیم یافت
شفا آنلاین>سلامت>رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاهی در حوزه توانبخشی، گفت: با ورود این مجموعه‌ها به تدریج شاهد کاهش وابستگی کشور در حوزه توانبخشی خواهیم بود.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر امیر مسعود عرب روز سه شنبه افزود: شرکت‌های دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی برخی دانشگاه‌های صنعتی از جمله صنعتی شریف به تدریج وارد عرصه ساخت تجهیزات و نرم‌افزارهای حوزه توانبخشی از جمله سالمندی شدند که به طور حتم به موفقیت‌های خوبی دست خواهیم یافت.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی(Rehabilitation) با مرکز تحقیقات جواد موفقیان دانشگاه صنعتی شریف اشاره کرد و گفت: همکاری با این مرکز آغاز شده و سال گذشته هم چند فراخوان در این زمینه داشته‌ایم.

عرب ادامه داد: ۳ طرح مصوب مشترک براساس این تفاهم‌نامه آغاز شده است که اپلیکیشن (نرم افزار) «هم‌یاد» برای پیشگیری از آلزایمر(Alzheimer) سالمندان یکی از این طرح ها بود که نسخه آزمایشی آن چند روز پیش رونمایی شد و به زودی در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

وی به استفاده از واقعیت مجازی برای ارایه خدمات مطلوب توانبخشی به بیماران اشاره کرد و گفت: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است، یکی از شرکت‌های دانش بنیان این دانشگاه اقدام به ساخت یک محصول با مدل بازی رایانه‌ای در این زمینه کرده است.

رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی افزود: استفاده از واقعیت مجازی برای تمرین درمانی، کنترل و نظارت عملکرد بیماران و آگاهی بخشی بسیار مفید است و از این فناوری پیشرفته باید برای ارایه خدمات مطلوب به بیماران بهره برد.

عرب، به راه‌اندازی سامانه واقعیت مجازی برای کودکان مبتلا به فلج مغزی اشاره کرد و گفت: این سامانه برای کنترل حرکتی و یادگیری کودکان دچار فلج مغزی(Cerebral Palsy) مورد استفاده قرار می‌گیرد تا روند درمان و بهبود این افراد را سرعت بخشد.

وی همچنین به استفاده از وسایل سنسوردار برای ارائه خدمات به سالمندان اشاره کرد و گفت: طرحی در این زمینه اجرایی شده است که به زودی رونمایی می شود. وسیله‌ای ساخته شده که می‌تواند به هنگام ضرورت که سالمند نیاز به کمک خانواده دارند، اطلاعات مربوط به سالمند را فوری به خانواده وی یا مجموعه‌های درمانی ارسال کند تا سریعاً برای کمک به سالمند اقدام کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: