کد خبر: ۲۴۵۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - 2019October 29
واقعیت امر این است که وضعیت کنترل عفونت در بیمارستان‌های کشور نسبت به سطح ایده‌آل و مراکز درمانی کشور‌های پیشرفته مناسب نیست و البته باید بگویم که مشکل عفونت‌های بیمارستانی مختص ایران نیست و بسیاری از کشور‌ها از این مشکل رنج می‌برند
شفا آنلاین>سلامت>عضو تیم کنترل عفونت بیمارستان امام خمینی گفـت: عفونت بیمارستانی در برخی از مراکز درمانی کشور با سطح ایده آل دنیا فاصله دارد.

به گزارش شفا آنلاین، محمدرضا صالحی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو تیم کنترل عفونت بیمارستان امام خمینی اظهار کرد: واقعیت امر این است که وضعیت کنترل  عفونت در بیمارستان‌های کشور نسبت به سطح ایده‌آل و مراکز درمانی کشور‌های پیشرفته مناسب نیست و البته باید بگویم که مشکل عفونت‌های بیمارستانی(Nosocomial infections) مختص ایران نیست و بسیاری از کشور‌ها از این مشکل رنج می‌برند.
 
او ادامه داد: هر چقدر ما به سمت بخش‌های ویژه و ICU در مراکز درمانی دنیا می‌رویم موضوع عفونت‌های بیمارستانی مهم‌تر و جدی‌تر نمود پیدا می‌کند و احتمال بروز عفونت‌های بیمارستانی در بخش مراقبت‌های ویژه در همه جای دنیا و از جمله کشورمان بیشتر است.
 
صالحی بیان کرد: طی سال‌های گذشته اقدامی در زمینه ثبت و ضبط عفونت‌های بیمارستانی نداشته‌ایم و طی ۳ سال اخیر وزارت بهداشت شروع به طراحی نرم افزاری برای ثبت و ضبط عفونت‌های بیمارستانی کرده است.
 
عضو تیم کنترل عفونت بیمارستان امام خمینی گفت: در حال حاضر وزارت بهداشت و مدیریت بیمارستان‌ها وقت و هزینه بیشتری را برای اجرای برنامه کنترل عفونت‌های بیمارستانی گذاشته است.

او افزود: کنترل استفاده بی رویه از آنتی بیوتیک(Antibiotics)، شست و شوی دست و رعایت کنترل عفونت باعث شده تا عفونت‌های بیمارستانی طی سال‌های اخیر در کشورمان کاهش پیدا کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: