کد خبر: ۲۴۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 10
شفاآنلاین-رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نمایندگان وزارت بهداشت روسیه بر گسترش همکاری های مشترک در حوزه فناوری های دارویی تاکید کردند.
به گزارش شفاآنلاین، به نقل از خبر شامگاه دوشنبه وزارت بهداشت،ˈ رسول دیناروند ˈ رییس سازمان غذا و داروی وزیر بهداشت در دیدار با نمایندگان وزارت بهداشت روسیه گفت: در سفری که سال گذشته به همراه رییس مرکز همکاری های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری به روسیه داشتیم، با وزیر بهداشت روسیه ملاقات کردیم و پیشنهاد شد کمیته مشترکی برای توسعه روابط وزارتخانه های بهداشت دو کشور تشکیل شود.

دیناروند با بیان اینکه قرار شد به تبادل اطلاعاتی در مورد ضوابط ثبت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران و روسیه بپردازیم، گفت: هم اکنون که کارگروه مشترک دو کشور در ایران برگزار شده است، علاقه داریم در مورد محور همکاری های مشترک در زمینه فناوری در حوزه دارو بخصوص داروهای بیوتکنولوژی به تفاهمات لازم برای گام های بعدی برسیم.

«ایگور کارگرامانیان» معاون وزیر بهداشت روسیه نیز در این دیدار گفت: در دیدار قبلی با همکاران ایرانی، همکاری دو وزارتخانه و استفاده از ظرفیت های سازمان جهانی بهداشت جهت بهبود کیفیت بهداشت و درمان در دو کشور بررسی شد.

وی افزود: هر دو به خوبی می دانیم یکی از اصلی ترین عناصر بهبود شرایط بهداشتی مردم، تامین امکان دسترسی آسان به داروهای با کیفیت است و به طور حتم برای بهبود کیفیت دارو و درمان احتیاج به تجهیزات پیشرفته داریم.

وی توضیح داد: با توجه به رشد چشمگیر ایران در حوزه دارو، آماده هستیم به تبادل تجربیات در این حوزه بپردازیم و دورنمای همکاری های بیشتر را بررسی کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: