کد خبر: ۲۴۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 10
رئیس جامعه متخصصین داخلی در گفتگو با شفا آنلاین تاکیدکرد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن پزشکان متخصص داخلی ایران همزمان با نزدیکی به فصل گرم تابستان از مسمومیت ناشی از مصرف میوه و سبزیجات آلوده و در نهایت ابتلا به اسهال و استفراغ خبر داد.

دکتر ایرج خسرونیا در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در واقع بیماری های دستگاه گوارش به ویژه اسهال و استفراغ ناشی از آلودگی بدن به ویروس و میکروب ها است که در تابستان بیشتر از سایر فصول شاهد آن هستیم.

معاون نظام پزشکی تهران ادامه داد: بسیاری از مردم هندوانه- خربزه- خیار و توت فرنگی را که روی خاک پرورش می یابند بدون شستشو در یخچال قرار می دهند که این امر موجب انتقال آلودگی به سایر مواد غذایی هم می شود.

فوق تخصص گوارش توصیه کرد: برای از بین بردن تخم انگل های جدار سبزیجات، پس از شستشو افزودن چند قطره مایع ظرف شویی و کلر برای ضد عفونی کردن لازم و حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: در کودکان وافرادضعیف الجثه  میزان ابتلا به اسهال و استفراغ بیشتر دیده می شود که با علائمی نظیر بی حالی- ضعف عمومی- تب و بی حالی نمایان می شود.

خسرونیا با اشاره به این که در صورت ابتلا به اسهال و استفراغ به طور جدی باید از خود درمانی پرهیز شود در عین حال تأکید کرد: مصرف خودسرانه برخی از داروها برای قطع اسهال به ظاهر موثر است زیرا بعد از قطع دارو امکان ابتلا به اسهال مجدد در عرض یک هفته البته با دفعات بیشتر نیز وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین برای از بین بردن میکروب داخل بدن باید به پزشک مراجعه شود تا با تجویز داروهای مربوطه فرد به طور کامل بهبود یابد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: