کد خبر: ۲۴۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۷ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 09
شفا آنلاين-یک متخصص عفونی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه برای درمان کرونا ویروس داروی خاصی وجود ندارد، گفت: رعایت اصول بهداشتی مهمترین عامل برای مقابله با هر نوع بیماری ویروسی بویژه بیماری کرونا ویروس است.
به گزارش شفا آنلاين،دکتر میثم یوسفی در این رابطه اظهار کرد: شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون، استفاده از دستمال در زمان عطسه و سرفه از مواردی است که نه تنها برای مقابله با بیماری کرونا ویروس، بلکه باید برای هر بیماری ویروسی دیگر مانند سرماخوردگی نیز رعایت کنیم.

وی همچنین تغذیه مناسب را راهی برای ایمن سازی بدن در مواجه با بیماری کرونا ویروس عنوان کرد و گفت: استفاده از ماسک جراحی که در همه داروخانه‌ها نیز موجود است، می تواند از انتقال قطرات تنفسی آلوده جلوگیری کند.

یوسفی با بیان اینکه راههای انتقال ویروس‌ها شبیه به هم هستند، گفت: برحسب اندازه ویروس راه‌های انتقال کمی متفاوت می‌شود به عنوان مثال ویروس‌های کوچکتر راحت‌تر منتقل می‌شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این رابطه افزود: کرونا ویروس جزو ویروس‌های سنگین است در نتیجه فواصل خیلی طولانی را نمی‌تواند طی کند و از فیلترهای ریز هم عبور نمی‌کند. بنابراین تا شناخته شدن خصوصیات ذاتی و رفتاری ویروس کرونا به طور کامل قضاوت دقیق نمی‌توان کرد.

این متخصص عفونی گفت: بنابراین توصیه می‌شود برای مقابله با کرونا ویروس، اصول بهداشتی را رعایت کنیم و از آلوده شدن با قطرات تنفسی افراد آلوده اجتناب کنیم.

وی ادامه داد: زائرانی که به خانه خدا مشرف می شوند در زمان سفر خود حتما اصول بهداشتی بویژه شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون را رعایت کنند و از ماسک در مکان‌های شلوغ استفاده کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه برای درمان کرونا ویروس داروی خاصی وجود ندارد، گفت: در صورت ابتلا به این بیماری سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با این بیماری بسیار اهمیت دارد.

یوسفی در پایان خاطرنشان کرد: با مطالعه‌ای که بر سایر ویروس‌ها صورت گرفته، نشان داده است استفاده از ویتامین C، روی، سلنیوم و ورزش کردن، سیستم ایمنی بدن را قوی‌تر می‌کند و افراد در برابر مقابله با ویروس‌ها مقاوم‌تر می‌شوند.
برچسب ها: کرونا ، تغذیه ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: