کد خبر: ۲۴۴۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - 2019October 23
شرکت بزرگ داروسازی Biogen با انتشار نتایج آزمایش داروی aducanumab بر روی بیماران آلزایمری جهان پزشکی را به‌طور غیرمنتظره‌ای به لرزه درآورد
شفا آنلاین>سلامت>داروی aducanumab که روند بیماری آلزایمر را کند می‌کند به زودی در دسترس میلیون‌ها متقاضی قرار می‌گیرد.

به گزارش شفا آنلاین، شرکت بزرگ داروسازی Biogen با انتشار نتایج آزمایش داروی aducanumab بر روی بیماران آلزایمری جهان پزشکی را به‌طور غیرمنتظره‌ای به لرزه درآورد. این شرکت داروسازی اولین داروی موثر برای بیماری آلزایمر را ابداع کرده است.

کارشناسان پس از سال‌ها شکست در کارآزمایی با زوال عقل(Dementia)، چند روز پیش از این کشف تحول‌آمیز به عنوان یک پیشرفت بسیار هیجان‌انگیز که می‌تواند زندگی بیماران مبتلا به زوال عقل را تغییر دهد، استقبال کردند.

این شرکت اعلام کرد: داده‌های آزمایش داروی aducanumab به اندازه کافی قوی است که بتواند تا اوایل سال آینده میلادی در آمریکا، اروپا و ژاپن مورد تایید قرار گیرد.

آلزایمر یک نوع اختلال عملکرد مغزی است که بر اثر آن به‌تدریج توانایی‌های ذهنی بیمار تحلیل می‌رود. بارزترین تظاهر زوال عقل اختلال حافظه است. اختلال حافظه معمولاً به‌تدریج ایجاد شده و پیشرفت می‌کند.

با وجود میلیاردها پوندی که صرف تحقیقات بر روی بیماری آلزایمر(Alzheimer) شده است اما هیچ شرکتی تاکنون به این مرحله نرسیده است که درخواست تایید دارویی را برای درمان آلزایمر ارسال کند.

شرکت داروسازی Biogen اعلام کرد که نتایج آزمایش‌های انجام شده بر روی بیش از سه هزار فرد مبتلا به آلزایمر نشان داده است که داروی aducanumab به اندازه قابل توجهی پیشرفت این بیماری را کُند می‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: