کد خبر: ۲۴۴۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - 2019October 23
بر اساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی کشور هر ساله بیش از ۷۰ درصد تلفات مسمومیت با گاز در نیمه دوم سال رخ می‌دهد به نحوی که از ۷۴۹ فوتی مسمومیت با گاز منوکسید کربن در سال ۱۳۹۷، 1/74 درصد در شش ماهه دوم سال جان خود را از دست دادند
شفاآنلاین>اجتماعی>حوادث>مسمومیت با گاز منوکسید کربن در نیمه نخست امسال جان ۲۲۳ نفر را در کشور گرفته که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 9/14 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش شفاآنلاین، این در حالی است که بر اساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی کشور هر ساله بیش از ۷۰ درصد تلفات مسمومیت<Poisoning> با گاز در نیمه دوم سال رخ می‌دهد به نحوی که از ۷۴۹ فوتی مسمومیت با گاز منوکسید کربن در سال ۱۳۹۷، 1/74 درصد در شش ماهه دوم سال جان خود را از دست دادند.

طبق گزارش سازمان پزشکی قانونی ۱۶۰ نفر از قربانیان مرد و ۶۳ نفر زن بودند. این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل ۱۴۱ مرد و ۵۳ زن بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست دادند. همچنین استان‌های تهران با ۵۰، آذربایجان شرقی با ۲۷ و خراسان رضوی با ۱۹ فوتی بیشترین تلفات را داشته‌اند.

طی پنج سال گذشته از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷ سه هزار و ۶۰۳ نفر در کشور جان خود را بر اثر گازگرفتگی از دست دادند که بیشترین آن با ۸۳۶ فوتی در سال ۱۳۹۵ و کمترین آن با ۶۲۶ نفر در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ به ثبت رسیده است.ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: