کد خبر: ۲۴۴۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۷ - ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 21
تاکنون از هزار و ۲۲۲ نفر در رفسنجان که تست هپاتیت گرفته شده ۱۱۶ نفر مورد مثبت داشته ایم و مشخص است که افراد عمدتا کسانی بودند که تحت هیچ درمانی قرار نگرفته اند و برای اولین بار است که این درمان برایشان انجام می شود
شفاآنلاین>سلامت>مدیر گروه بیماری های واگیر و غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از شناسایی ۱۱۶ بیمار مبتلا به هپاتیت در رفسنجان خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین،سید محسن نژادقادری اظهار داشت: طرح حذف هپاتیت c در رفسنجان از اوایل تیرماه شروع شد و جلسه ای نیز در راستای جلب توجه خیّرین به این امر برگزار شد و خیّرین نیز استقبال کردند.

وی افزود: کل مراحل تشخیص، درمان و پیگیری بیماری<Sickness> کاملا رایگان است.

نژادقادری تصریح کرد: شروع این  برنامه بصورت رسمی همزمان با روز جهانی هپاتیت شروع کرده ایم و دو تیم تشکیل داده ایم که  بصورت مرتب به مراکز درمان سومصرف مواد(MMT)، مرکز گذری و کمپهای ترک اعتیاد  مراجعه می کنند و از مراجعین این مراکز آزمایش انجام می دهند. مواردی که جواب آزمایش آنها مثبت می شود برایشان تست تکمیلی انجام می دهیم و در صورت مثبت بودن انها نسبت به انجام درمان انها اقدام میگردد.

وی ادامه داد: بیمارانی نیز که توسط مراکز درمانی، متخصصین، پزشکان سطح شهر شناسایی می شوند به مرکز مشاوره هپاتیت واقع در مرکز بهداشت شماره یک  مراجعه می کنند و در آنجا تست های تکمیلی گرفته می شود و در نهایت مراحل درمان را طی می کنند.

مدیر گروه بیماری های واگیر و غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه عمده درمان این بیماران سه ماهه بوده و گاهی تا شش ماه نیز طول می کشد، افزود: در پایان دوره، آزمایشی گرفته می شود که مشخص شود نتیجه درمان چگونه است که بالای ۹۵ درصد به درمان پاسخ می دهند.

نژادقادری اظهار کرد: تاکنون از هزار و ۲۲۲ نفر در رفسنجان که تست هپاتیت گرفته شده ۱۱۶ نفر مورد مثبت داشته ایم و مشخص است که افراد عمدتا کسانی بودند که تحت هیچ درمانی قرار نگرفته اند و برای اولین بار است که این درمان برایشان انجام می شود.

رفسنجان اولین شهر در کشور است که برنامه حذف هپاتیت c را انجام می دهد.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: