کد خبر: ۲۴۴۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 20
باروری به طور طبیعی با افزایش سن کاهش می یابد ، و داشتن فرزند دیرتر در زندگی می تواند خطر عوارض بارداری را افزایش دهد
شفاآنلاین>سلامت>به لطف پیشگیری از بارداری و در دسترس بودن گسترده فن آوری های تولید مثل ، امروزه زوج ها کنترل بیشتری در مورد زمان شروع خانواده خود نسبت به گذشته دارند.

به گزارش شفاآنلاین،انتظار برای شروع خانواده امکان پذیر است ، اگرچه می تواند بارداری را کمی سخت تر کند.

باروری<Fertility> به طور طبیعی با افزایش سن کاهش می یابد ، و داشتن فرزند دیرتر در زندگی می تواند خطر عوارض بارداری را افزایش دهد .

به گفته این ، هیچ "بهترین سن" برای بارداری وجود ندارد. تصمیم به ایجاد خانواده باید براساس بسیاری از عوامل - از جمله سن شما و آمادگی شما برای والدین باشد.

فقط به این دلیل که بیش از 30 یا 40 سال دارید به این معنی نیست که شما نمی توانید یک کودک سالم داشته باشید.

در ادامه بخوانید تا درباره باردار شدن در هر مرحله از زندگی خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

بارداری در دهه 20
زنان در دهه 20 دارای باروری بیشتری هستند و بهترین فرصت برای باردار شدن می باشد.

این زمانی است که بیشترین تعداد تخم مرغ با کیفیت را در اختیار دارید و خطرات بارداری شما کمترین است.

در سن 25 سالگی ، احتمال تصور شما پس از 3 ماه تلاش تقریباً کمتر است 20٪ است.

بارداری در دهه 30
باروری در حدود 32 سالگی به تدریج شروع به کاهش می کند. بعد از 35 سالگی ، این کاهش سرعت می یابد.تعداد تخمک ها به تدریج با گذشت زمان کاهش می یابد.

در سن 37 سالگی ، تخمین زده می شود که حدود 25000 تخمک باقی مانده است.

در سن 35 سالگی ، احتمال تصور شما پس از 3 ماه تلاش در این مورد است 12٪ است.

خطر سقط جنین و ناهنجاری های ژنتیکی نیز بعد از 35 سالگی افزایش می یابد. ممکن است در دوران بارداری یا هنگام زایمان بعد از زایمان با عوارض بیشتری روبرو شوید .

به همین دلیل ، پزشک شما ممکن است غربالگری و آزمایش اضافی را برای شما و کودک شما توصیه کند.

بارداری در دهه 40
کاهش شدید توانایی زنان در بارداری به طور طبیعی در دهه 40 رخ داده است. در سن 40 سالگی ، احتمال تصور شما پس از 3 ماه تلاش کردن بسیار است7٪ است.

با گذشت زمان ، کمیت و کیفیت تخمهای شما کاهش می یابد. تخم های قدیمی تر می توانند دارای مشکلات کروموزومی بیشتری باشند که این امر شانس ابتلا به کودک با نقص هنگام تولد را افزایش می دهد.

اکثر زنان در دهه 40 هنوز هم می توانند بارداری و کودک سالم داشته باشند ، اما خطرات در این مدت به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. این خطرات شامل موارد زیر است:

تولد زودرس

وزن کم هنگام تولد

نقائص هنگام تولد

شرایط پزشکی ، مانند دیابت و فشار خون بالا ، در زنان بعد از 35 سالگی بیشتر دیده می شود. این می تواند منجر به عوارض حاملگی مانند دیابت حاملگی و پره اکلامپسی شود .

بعد از 40 سالگی ، پزشک ممکن است آزمایش و نظارت اضافی انجام دهد تا به دنبال عوارض احتمالی باشد.

گزینه های باروری
اگر بیش از 35 سال دارید و بیشتر از 6 ماه است که سعی در بارداری دارید ، ممکن است با مشکلات باروری روبرو شوید. پزشک یا متخصص باروری می تواند به شما در تعیین دلیل بارداری بودن کمک کند .

فن آوری های تولید مثل دستیار (ART) می توانند به شما کمک کنند تا تصور کنید ، اما آنها به طور کامل نمی توانند کاهش مربوط به سن در باروری شما را تشکیل دهند.

پزشکان با استفاده از داروهایی که تولید تخمک را تحریک می کنند و تکنیک هایی مانند لقاح آزمایشگاهی (IVF) ، مشکلات باروری را در خانمها درمان می کنند .

اما شانس دستیابی به یک بارداری موفق با این روش ها با افزایش سن کم می شود.

گزینه دیگر استفاده از تخمک دهنده سالم است. تخمک با اسپرم شریک زندگی شما بارور می شود و سپس به رحم شما منتقل می شود.

تخمک های خود را منجمد کنید
اگر کاملاً آماده یک خانواده نیستید اما می دانید که در آینده یکی از آنها را می خواهید ، شاید بخواهید در سال های اوج تولید مثل خود تخ خود تخمک های خود را فریز کنید.

ابتدا برای تحریک تولید تخمک هورمون می گیرید. سپس تخمک بازیابی و منجمد می شوند. آنها می توانند برای چند سال منجمد بمانند.

هنگامی که شما آماده استفاده از آنها هستید ، تخمک ذوب شده و با اسپرم تزریق می شوند تا بارور شوند. جنین های حاصل از آن در رحم شما کاشته می شوند.

فریز کردن تخمک های شما حاملگی را تضمین نمی کند. فهمیدن - حتی با تخمک های کوچکتر - هنگامی که در اواخر دهه 30 و 40 زندگی می کنید دشوارتر است. اما می تواند اطمینان حاصل کند که تخمک سالم هنگام آماده بودن در دسترس شما خواهد بود.سلام نو 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: