کد خبر: ۲۴۴۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 20
باید توجه داشته باشیم که اگر فرزند اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها 90 درصد امتیازات مورد نظر را کسب کنند، امکان انتقال و جابجایی آنها فراهم می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: باید به سمتی پیش برویم که نقل و انتقال دانشجویان با استفاده از سهمیه‌های اعضای هیأت علمی از بین برود.

به گزارش شفا آنلاین، حیدرعلی عابدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خصوص اخبار منتشر شده در زمینه تخلفات در خصوص جذب دانشجویان پزشکی با استفاده از سهمیه‌های مختلف اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که اگر فرزند اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها 90 درصد امتیازات مورد نظر را کسب کنند، امکان انتقال و جابجایی آنها فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه لازم است تمام امتیازاتی که در حوزه‌های مختلف به اقشار خاص داده می‌شود بررسی و بازنگری شود، اظهار داشت: به طور مثال در آموزش و پرورش نیز برای فرزندان معلمان در مواقعی امتیازات خاص اختصاص داده می‌شود.

عابدی ادامه داد: رفع تبعیض و حذف سهمیه‌ها باید به مرور زمان انجام شود تا به این ترتیب انگیزه‌ها را در جوانان و دانشجویان تقویت کنیم. همچنین در صورت استفاده از سهمیه‌ها، کف امتیازاتی تعیین شود تا افراد با کسب کردن این امتیاز بتوانند از مزایایی استفاده کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به لزوم بازنگری سهمیه اعضای هیات علمی توضیح داد: یکی ازاقدامات خوب وزیر بهداشت این بود که اعلام کرد ظرفیت دانشگاه‌ها را به سهمیه‌ها اختصاص نمی‌دهیم، بلکه برای افرادی که سهمیه دارند،‌ ظرفیت دانشگاه افزایش پیدا می‌کند که همین موضوع باعث دلگرمی نخبگان شد.

وی در پایان افزود: اگر دانشگاهی تخلفاتی را در این خصوص داشته، باید توسط مراجع مربوط رسیدگی شود و من معتقدم باید به سمتی پیش رویم که نقل و انتقال دانشجویان به وسیله سهمیه‌های اعضای هیأت علمی از بین برود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: