کد خبر: ۲۴۴۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 20
فنچ های نر برای جوجه های خود آواز می خوانند و آنها به تدریج از پدر خود تقلید می کنند. با گذر زمان فنچ ها در آواز خواندن استاد می شوند و این ویژگی را به فرزندان خود منتقل می کنند
شفا آنلاین>سلامت>محققان با استفاده از روش اوپتوژنتیک به فنچ های گورخری آموختند آوازی را بخوانند که هرگز نشنیده اند. به عبارت دیگر آنها خاطراتی را در مغز پرندگان <Bird's Brain>ایمپلنت کردند.

 به گزارش شفا آنلاین: محققان دانشگاه ساوت وسترن تگزاس  خاطراتی را در مغز فنچ های گورخری ایمپلنت کرده اند و به آنها یاد دادند آوازی را بخوانند که هرگز نشنیده اند.

 فنچ های نر برای جوجه های خود آواز می خوانند و آنها به تدریج از پدر خود تقلید می کنند. با گذر زمان فنچ ها در آواز خواندن استاد می شوند و این ویژگی را به فرزندان خود منتقل می کنند.

در تحقیق جدید پژوهشگران به طور مستقیم این فرایند را در مغز فنچ های کوچک دستکاری کردند تا بخشهایی از آواز را بدون هیچ گونه آموزشی از والدین به آنها بیاموزند.

آنها برای این منظور از روش اوپتوژنتیک استفاده کردند. در این روش بارقه هایی از نور برای تحریک چند عصب در مغز استفاده شدند. در این نمونه دانشمندان رابطه میان قسمت پردازش کننده شنیده ها و قسمت دیگری که موتور صوتی را کنترل می کند را در مغز پرنده دستکاری کردند. در حقیقت آنها نوعی خاطرات شنیداری ایجاد کردند که به طور معمول از فضای بیرون شنیده می شود و پرنده سعی در تقلید این سیگنال ها می کند.

محققان از یک شیوه خاص کد مورس استفاده کردند تا به فنچ ها بیاموزند هر سیلاب آواز چقدر طول می کشد.  پرندگان به تدریج  بدون نیاز به پدر خود آموختند آواز مذکور را بخوانند.

البته این آواز از آنچه که پرنده از والدین خود می آموزد ساده تر است.

این نخستین باری نیست که دانشمندان خاطراتی را در مغز حیوانات ایمپلنت می کنند. سال گذشته نیز دانشمندان نشان دادند می توان رفتارهای یک حلزون دریایی را استخراج و به دیگری تزریق کرد.

تحقیق روی فنچ های گورخری راه های جدیدی را برای مطالعه و درمان اختلالات گفتاری در انسان فراهم می کند.  البته در این مسیر باید تحقیقات بیشتری انجام شود.
نیواطلس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: