کد خبر: ۲۴۴۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 19
در سطح جهان بیماری سل در حدود هفت میلیون نفر تشخیص داده شده در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۷ حدود ۶.۴ میلیون نفر بوده‌ است
شفاآنلاین>سلامت>سازمان جهانی بهداشت (WHO) در گزارش تازه‌ای اعلام کرده است که در سال ۲۰۱۸ میلادی حدود هفت میلیون نفر درمان‌های حیات‌بخش بیماری سل را دریافت کرده اما سه میلیون‌ نفر از دریافت این خدمات محروم مانده‌اند.

به گزارش شفاآنلاین ، بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت تعداد افرادی که در سال ۲۰۱۸ خدمات درمانی مرتبط با بیماری سل را دریافت کرده‌اند از گذشته بیشتر بوده که این امر به دلیل بهبود روند تشخیص و درمان بیماری است.

در سطح جهان بیماری سل در حدود هفت میلیون نفر تشخیص داده شده در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۷ حدود ۶.۴ میلیون نفر بوده‌ است.

همچنین گزارش این سازمان نشان می‌دهد: در سال ۲۰۱۸ تعداد مرگ و میرهای ناشی از بیماری سل نیز کاهش داشته به گونه‌ای که آمار قربانیان این بیماری در این سال حدود ۱.۵ میلیون نفر بوده در حالیکه سال قبل از آن یعنی ۲۰۱۷ میلادی این آمار برابر با ۱.۶ میلیون نفر بوده‌ است.

کارشناسان این سازمان می‌گویند: تعداد موارد جدید مبتلایان به بیماری سل طی سال‌های اخیر کاهش داشته هرچند در کشورهای با درآمد پایین و در جمعیت حاشیه‌نشین تعداد مبتلایان به این بیماری همچنان بالاست.

به گزارش سایت اطلاع‌رسانی سازمان جهانی بهداشت، این گزارش تاکید می‌کند که جهانیان باید برای تحقق اهداف توسعه پایدار و ریشه‌کن شدن بیماری سل تا سال ۲۰۳۰ مسیر پیشرفت را با سرعت بیشتری طی کنند.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: