کد خبر: ۲۴۴۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 19
زوال عقل همچون بیماری ایدز و ویروس HIV تهدیدی جدی برای سلامت جهانی به حساب می‌آید و تعداد مبتلایان به این بیماری تا سال ۲۰۳۰ به جمعیت آلمان نزدیک می‌شود
شفاآنلاین>سلامت>متخصصان سلامت در "مجمع شورای جهانی زوال عقل" تاکید کردند که زوال عقل به اندازه ویروس HIV و بیماری ایدز تهدیدی جدی برای سلامت عمومی به حساب می‌آید.

به گزارش شفاآنلاین، وزیر سلامت هلند در سخنرانی خود در مجمع شورای جهانی زوال عقل که در ژاپن برگزار شد، گفت: زوال عقل همچون بیماری ایدز و ویروس HIV تهدیدی جدی برای سلامت جهانی به حساب می‌آید و تعداد مبتلایان به این بیماری<Sickness> تا سال ۲۰۳۰ به جمعیت آلمان نزدیک می‌شود.

به گفته وزیر سلامت هلند، بیماری زوال عقل به خوبی شناخته نشده و مورد غفلت قرار گرفته است و همانطور که در سال‌های نخست شناسایی بیماری ایدز و ویروس HIV این وضعیت وجود داشت.

اکنون در آستانه همه‌گیری بیماری دیگری هستیم؛ بیماری که سیستم ایمنی بدن را هدف قرار نمی‌دهد بلکه مغز، حافظه و شخصیت انسان را تهدید می‌کند.

به گزارش روزنامه گاردین، وزیر سلامت هلند افزود: هزینه مراقبت‌های مربوط به بیماران مبتلا به زوال عقل در سال ۲۰۳۰ حدود دو تریلیون دلار خواهد بود. بدون شک زوال عقل یکی ازبزرگترین چالش‌های اجتماعی و پزشکی است که بشر در سال‌های پیش‌رو با آن روبرو خواهد بود و در برخی از کشورها این بیماری عامل اصلی مرگ و میر به حساب خواهد آمد.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: