کد خبر: ۲۴۴۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 18
این پروتز بر اساس دانش و تجهیزات پیشرفته بومی و با استفاده از چاپگر سه بعدی تیتانیون، مختص این بیمار طراحی و ساخته شده است
شفا آنلاین>سلامت> عمل جراحی بازسازی گونه و صورت بیمار ۳۵ ساله عراقی، امروز (جمعه) در بیمارستان نورافشار تهران با دانش و تجهیزات بومی انجام شد.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر سید علیرضا پرهیز، متخصص جراحی فک و صورت و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران روز جمعه در حاشیه عمل جراحی گفت: قسمت های از دست رفته صورت بیمار از جمله گونه و حدقه چشم با استفاده از فناوری های پیشرفته، بازسازی شد.

وی اظهار داشت: همچنین پروتز صورت با استفاده از چاپگر سه بعدی تیتانیوم طراحی و ساخته شد و امروز در بیمارستان نورافشار در صورت این بیمار ۳۵ ساله عراقی جاسازی شد.

پرهیز با اشاره به اینکه عمل جراحی با موفقیت بر روی بیمار انجام شده است، بیان داشت: در این عمل جراحی بخشی از بافت سخت(استخوان) صورت با بهره گیری از دانش فنی و تجهیزات بومی ترمیم شده است.

متخصص جراحی فک و صورت گفت: ایران تنها کشور منطقه است که به این موفقیت دست یافته و امکان بازسازی صورت با استفاده از تکنولوژی نوین را دارد.

وی ادامه داد: پزشکان حاذق ایرانی، امکان بازسازی قسمتی از صورت که دراثر تصادفات رانندگی، حوادث، انفجار و سرطان از دست رفته، را دارند.

دکتر پرهیز با اشاره به اینکه این کار با استفاده از تجهیزات و امکانات بومی در کشور نهادینه شد، گفت: در این زمینه همسطح کشورهای پیشرفته هستیم و در برخی از زمینه‌ها هم کارهای نوآورانه انجام می‌دهیم.

دکتر سیدمحمد اکرمی، رئیس مجتمع دارویی درمانی هلال ایران گفت: بیمار ۳۵ ساله عراقی در عملیات موصل از ناحیه صورت مجروح شد و قبلا هم ۲ عمل جراحی در ایران و هندوستان برروی صورت اش انجام شده بود.

اکرمی بیان داشت: کارگروهی ویژه برای انجام این عمل جراحی متشکل از شرکت دانش بنیان فناوران جراح یار شریف با همکاری  دانشگاه های تهران، صنعتی شریف و دانشگاه علوم پزشکی تهران تشکیل شد.

وی به کیفیت مناسب پروتز ایرانی اشاره کرد و گفت: این محصول با یک سوم قیمت مشابه خارجی ساخته شده و در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

همچنین مراد کریم پور، مدیرعامل شرکت دانش بنیان فناوران جراح یار شریف با اشاره به همکاری دانشگاه های تهران، صنعتی شریف ‌و علوم پزشکی تهران در این پروژه علمی گفت: این پروتز بر اساس دانش و تجهیزات پیشرفته بومی و با استفاده از چاپگر سه بعدی تیتانیون، مختص این بیمار طراحی و ساخته شده است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: